Electrolux Ultra Silencer ZUSG3901 Review

flippy.nl 30 juli 2013, 902 views

Electrolux Ultra Silencer ZUSG3901

Pluspunten

• (gebrek aan) geluid
  • 12 meter snoer
  • degelijke stang en toebehoren

Minpunten

Energieverbruik Score: 5
Gekocht nadat het zoveelste stukje duitse "degelijkheid" er de brui aan heeft gegeven (bosch) in dit huis.
Vereisten waren een zo lang mogelijk snoer en stilte, voor mij de 2 grootste ergernissen van een stofzuiger.

Beide punten zijn daarin zijn ook erg goed bij deze, een 12 meter lange snoer is grofweg dubbel zo lang als die van de meeste andere zuigers op de markt. Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat ze 20cm te kort kwamen en dat is met zo'n lange kabel een stuk minder aan de orde.
Zeer welkom bijkomertje: zelfs op laminaat blijft de zuiger staan terwijl je de kabel eruit trekt, zo simpel maar een enorm irritatieverlichtend ontwerp. Kabel is trouwens fel knalgroen, en dan bedoel ik ook KNALGROEN.

De buis is NIET standaard, hij is ovaal met een kliksysteem waardoor de stang dus niet loskomt als je op stug tapijt aan het rossen bent of zoiets.
Echter kan je dus niet zomaar even een nieuwe halen bij de blokker als je deze sloopt. Echter is hij behoorlijk robuust ontworpen en lekker mannelijke handgrepen en dergelijke voorzien dus snel stuk gaat het niet.

Geluid: dat is er simpelweg bijna niet.
niet om te zeggen dat je om 3 uus snachts op de slaapkamer kan gaan zuigen zonder iedereen wakker te maken maar je kan zonder problemen op normaal volume een gesprek voeren en elkaar gewoon duidelijk verstaan. er komt meer herrie van de zuigmond af dan van de zuiger, wat me weer brengt op:

Zuigkracht: dik in orde, ondanks dat hij "maar" 1200W is zuigt ie sterker dan mijn oude 2200W bosch die zonder problemen het tapijt van de grond trok.
hij is ook uitstekend regelbaar en op de zachtse stand maakt hij bijna geen hoorbaar geluid.

Heb jij ook een Electrolux Ultra Silencer ZUSG3901?