Specificaties Quad core @ 3,5GHz-3,9GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-4770K Boxed Review

DenVu 29 juli 2013, laatste update op 29 juli 2013, 3.442 views

Intel Core i7-4770K Boxed

Pluspunten

• snel, laag stroom gebruik,z87

Minpunten

• liever meer cores gezien ipv de verbetering van de geintegreerde gpu

De 4de generatie "premium"intel core i7 4770k van intel.

De nieuwe processsor van intel is gebasseerd op hun nieuwe haswell architectuur en samen met haswell komt een nieuwe chipset en een nieuwe socket. Met haswell had intel meer de mobiele wereld op het oog dus notebooks etc. Ze wouden voor dit platform het stroom verbruik beperken en de integrated graphics verbeteren en dat is gelukt. Voor desktop gebruikers is haswell echter niet zo intressant, omdat je geen extra cores krijgt of hogere standaard klok. Als je een 2de generatie intel core proccesor hebt (Bv:2700k) is een upgrade daarom niet nodig.

Benchmarks

Op vele sites zijn veel benchmarks te vinden en vergeleken met mn eigen resultaten kan ik maar 1 conclusie trekken en dat is dat de 4770k snel is maar ook een slechte overklokker. Hij is iets sneller dan de amd tegenhanger (fx 8350) ondanks dat die processor een hoegere kloksnelheid heeft en 2 keer zoveel cores.

z87 chipset

De z87 chipset is voor mij het grootste pluspunt je krijgt nu 6 sata III aansluitingen voor je hdd's. Wel heeft asus voor een appart kleurenschema gekozen voor hun z87 moederborden.

(toegevoegde foto is een oude zal binnekort nog een nieuwe toevoegen met waterkoeling en de gtx 770)

Heb jij ook een Intel Core i7-4770K Boxed?

Meer advertenties

Het niveau van je Nederlands mag wel worden bijgespijkerd. Dit lijkt nergens op. Inconsistente interpunctie, géén hoofdletters, gebrekkige werkwoordspelling. Dat laatste reken ik je niet zo aan, maar die eerste twee feiten mogen wel beter voordat je hier iets plaatst.
Sorry, ik heb mijn nederlands dan ook met een 5 afgesloten op havo, maar ik zal er in de toekomst meer op letten bedankt voor de feedback.
Benchmarks zouden ook leuk zijn. Ben wel benieuwd hoe deze presteert tegenover zijn kleine broertje (3770K)
ik zou even bij techoftomorow hij geeft veel informatie, ik had een maand geleden toen maar een paar testen gedaan puur om te kijken of ik geen belachelijke slechte chip had gekregen
@stock snelheid is er mischien een verscil van 5% na overklokken zullen ze beidde ongeveer hetzelfde presteren
... je hebt een stockkoeler op een 4770K ??? waarom?! Schaf dan een 4770 aan. Waar is de H100i ?

Daarnaast is de vergelijking met AMD's topmodel nogal scheef. Die komt hooguit gelijk aan de i5 4670K (op een zonnige beste dag).

Potentieel verder best een leuke review maar werk het echt iets beter en langer uit svp.

succes :)

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 29 juli 2013 09:47]

foto komt nog wel ;) maar ik heb geen zin om de kabels eruit te halen en dan weer terug te doen (ik ben af en toe lui)
kabelmanagement je pc dan?

Zo moeilijk is dat niet en maakt het wisselen van componenten een STUK eenvoudiger.
Zie bijvoorbeeld: Review Arc MINI