Leap Motion Controller Review

iampeter 27 juli 2013, laatste update op 27 juli 2013, 777 views

Leap Motion Controller

Pluspunten

• unboxing
  • design
  • installatie

Minpunten

• bereik van de sensor
  • dagelijkse toepassingen

Maanden heb ik er op gewacht. Na de indrukwekkende video's waar google earth met natuurlijke bewegingen gebruikt was op een vloeiende bijna natuurlijke manier kon dat niet anders. De verwachtingen waren dus hoog gespannen.

Na alle vertragingen na de aankondigingen kwam het langverwachte pakketje mooi op tijd aan per koerier.

Het installeren van de drivers en het apparaat is een eitje. Leap motion heeft goed gekeken naar de klant ervaring die je hebt bij apple producten. De verpakking. Het installeren van de drivers en het apparaat is een eitje op beide mac en mijn power windows 8 machine. Het magische effect van het apparaat wordt tijden de installatie meteen duidelijk gemaakt waardoor de verwachtingen hoog blijven.

Leap motion heeft slim voorzien in een eigen app store waar leap applicaties gratis worden aangeboden of tegen enkele euro's. Het afrekenen gaat eenvoudig, een erg goede start voor een nieuw platform.

Het gebruik valt mij echter tegen, waarschijnlijk door de hoge verwachtingen. De precisie van de besturing is erg moeilijk, waarschijnlijk deels omdat er amper aandacht is besteed aan de gestures die je dient te gebruiken. Je doet maar wat om er achter te komen hoe het werkt. Per applicatie werkt het ook weer anders. Bediening van de windows 8 metro gui heb ik ook nog niet aan de praat gekregen, dat was net iets waar ik van verwachtte dat dat out of the box ging ge´nstalleerd worden als je nog niet beschikt over touch bediening.

Als innovatie is dit een top product, echter er is zeker nog veel ruimte voor doorontwikkeling van beide de hardware zodat het bereik beter wordt, maar ook de software. Voor nu ga ik er vanuit dat dit product erg veel potentie heeft en de toepassingen beter worden in de komende maanden.

Heb jij ook een Leap Motion Controller?

Erg summiere review maar er zijn meerdere reviews over dit apparaat op tweakers dus ga ik niet zitten mierennueken.

Op youtube staan diverse filmpjes met de leap motion in actie onder windows 8.
Maar zo te lezen (en ook de andere reviews op deze site) is het apparaat zijn geld niet helemaal waar voor wat je mag verwachten.

[Reactie gewijzigd door studiodubio op 7 september 2013 09:55]