Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N56VB-S4060H Review

OmeJoyo 26 juli 2013, 1.997 views

Asus N56VB-S4060H

Pluspunten

• Scherm: 1920x1080 Hoog kwaliteit TN (Zeer goede kleurweergave en kijkhoeken)
  • Geluid: Dit is voor een laptop uitstekend, beter dan menig LCD TV
  • Videokaart: 740M met 2GB (Voldoende ook voor recente spellen op medium)
  • Verlicht toetsenbord
  • Accuduur Tot 4 uur (bij office/internet gebruik)
  • Aantrekkelijk Uiterlijk

Minpunten

• Touchpad voelt niet degelijk
  • "Klepje" van LAN aansluiting is niet zo stevig
  • Geen WIDI door Atheros WIFI adapter

Ik heb deze laptop nu twee dagen in bezit en ben er volledige tevreden mee. Direct een SSD geplaatst maar dat was nogal een uitdaging. Het klonen van de HDD naar de kleinere SSD is nogal een probleem. DIt komt door de UEFI waar de Windows serial in is opgeslagen en de "boot" verwijzing moet kloppen om fast-boot en secure boot te kunnen gebruiken. Uiteindelijk gelukt met "Paragon Backup & Recovery 12 Home" Trial.

Ik heb deze laptop gekocht om zijn relatief goede videokaart en toch nog uitstekende accu prestaties. De B&O speakers met externe Sub zijn wel een aantrekkelijk extra.

Ik ga de laptop voor het volgende gebruiken:

Foto bewerking
Video bewerking
Audio bewerking
Gamen
Normaal thuisgebruik internet/office

Mijn verdere ervaringen staan hieronder in de positieve en negatieve punten lijst.

Heb jij ook een Asus N56VB-S4060H?

Bedankt voor uw review en de tip ivm paragon .

Mag ik vragen of er nog plaats is om ram uit te breiden ? Of zijn er al 2 slotjes bezet (2gb+4gb) .
Is de 2gb module te vervangen bijvoorbeeld (dus niet op het moederbord gesoldeerd) ?

En zit er wel degelijk een dual wifi kaart in voor zowel 5ghz als 2.4ghz ?

[Reactie gewijzigd door CrimInalA op 27 juli 2013 09:47]

De 2gb module is zeer eenvoudig te vervangen voor een 4GB exemplaar. Er zijn wel idd. maar 2 sloten.
Er zit geen 5ghz wifi in, wel is de wifi adapter bereikbaar en waarschijnlijk eenvoudig te vervangen indien gewenst.