HP Procurve V1910-24G Review

isama 26 juli 2013, 737 views

HP Procurve V1910-24G

Pluspunten

• goed gebouwd
  • stabiel

Minpunten

• cli met onvoldoende opties
  • webinterface is amper bruikbaar

Features Score: 2
Ik heb nu 2 van deze switches in productie draaien, ze draaien prima, de bouwkwaliteit is prima in orde, maar ik vind het beheer een kleine ramp.

De console is in principe waardeloos om iets mee te doen behalve het instellen van het management ip van de switch en de webinterface is gewoon irritant. Het werkt allemaal wel, maar de menustructuur vind ik erg irritant en vooral de knop om de configuratie op te slaan vind ik veel te ontoegangkelijk. Hierdoor ben ik al eens vergeten mijn config op te slaan voor ik de switch reboote.

Als je de switch dan eenmaal geconfigureerd hebt kan ik er niks negatiefs over zeggen. Hij is stabiel en blijft maar doorgaan, hoe raar de load ook is die je er op zet.

de uitgebreide features zoals snmp monitoring heb ik helaas nog niet getest.

Heb jij ook een HP Procurve V1910-24G?

Een HP 1910 switch is eigenlijk gebaseerd op een 3COM model, is ook een van de goedkoopste managed switches van HP, als je meer opties nodig hebt (is beetje afhankelijk van je wensen) zou een HP 2530 (bijvoorbeeld de J9776A) beter kunnen zijn.
Ja die is wat hoger in prijs maar je krijgt er ook meer voor,...
Wellicht overbodig: (was aan het zoeken naar deze switch)

Deze switch heeft wel alle CLI-opties, maar die staan default uit. Op mijn werk gerbuiken we deze switches ook, en ik heb een config scriptje geschreven die oa de firmware bijwerkt, vlan's aanmaakt, users aanmaakt, ip zet, en bepaalde poorten naar wens configureert.

Het makkelijkste om je scriptje te schrijven is om de huidige config via de web interface te exporteren, en het bestandje met notepad of iets te openen. Als je die commando's via de commandline aan de switch geeft configureert ie het. (natuurlijk na cli-mode on en na system view)