Nokia Lumia 520 Geel Review

Psycho_Mantis 24 juli 2013, 1.635 views

Nokia Lumia 520 Geel

Pluspunten

• Goedkoop
  • Werkt soepel
  • Rijk aan features

Minpunten

• Accuduur is wat kort
  • Flitser ontbreekt

Introductie

Aangezien mijn iPhone 4S defect is had ik tijdelijk een ander toestel nodig. Ik was al een geruime tijd van plan om eens Windows Phone eens uit te proberen, dus dit was het perfect moment om toch maar eens te kijken voor een toestel met dit besturingssysteem.

De Nokia 520 leek het toestel wat ik zocht: Goedkoop en met Windows Phone 8

Eerste indruk

Het toestel voelt goed aan en oogt al duurder dan hij werkelijk is. Verrassend is het scherm helemaal niet zo slecht als ik had verwacht. Terwijl dit een negatief punt was in de Tweakers.net review van de redactie.

Camera

De camara is helaas niet heel erg goed, vooral in het donker zijn de foto's niet al te best. Waarschijnlijk omdat ik een iPhone 4S gewend ben.
Ook het ontbreken van de flitser is geen pluspunt.

Scherm

Het scherm heb ik eigenlijk niets op aan te merken, voor deze prijs is het gewoon prima. Het scherm is 4" groot en heeft een resolutie van 800 x 480.
Het touchscreen is echter niet van gorillaglass, je moet dus oppassen dat je geen krassen maakt.

Software

Voor mij is dit de eerste keer dat ik Windows Phone gebruik. Ik ben ook zeer onder de indruk. De software reageert soepel en het voelt als een volwaardige telefoon. Wie weet blijf ik wel bij Windows Phone, het voelt vernieuwend aan. Iets wat ik bij Apple begin te missen.
Echter kon ik een enkele keer een oproep niet beantwoorden om dat de knoppen om de oproep te beantwoorden grijs bleven. Hopelijk is dit iets wat maar een enkele keer voorkomt.
Nokia heeft leuke toevoegingen toegevoegd aan Windows Phone zoals HERE maps, HERE transit en HERE drive, dit bied onder andere offline navigatie.

Accuduur

De accu duur is helaas wat minder, ik haal een hele dag nog maar net.
Als je veel belt op een dag raad ik dit toestel af.

Overstappen vanaf iPhone

Het klinkt makkelijker dan het is, overstappen vanaf Apple is alles behalve gebruiksvriendelijk. Op de iPhone werkt alles (Outlook, Exchange, Gmail), echter word iCloud helemaal nergens ondersteund.
E-mail is nog niet zo'n groot probleem, maar je contact personen kopieren naar Outlook.com is haast niet te doen.
Oplossing: beide accounts toevoegen aan outlook d.m.v. het iCloud configuratie programma voor Windows en alles over kopieren.

Natuurlijk heeft dit niets met Windows Phone te maken, maar het is wel iets waar je doorheen moet als Apple gebruiker.

Dit is gewoon DE budget telefoon. Ik denk niet dat je een beter toestel kan vinden voor deze prijs. Het toestel is erg compleet en bied alles wat je van een smartphone mag verwachten.

Heb jij ook een Nokia Lumia 520 Geel?

overstappen naar een ander systeem met beoudt van al je oude dingen is altijd lastig, iedere fabrikant denkt dat hij het beter weet en gebruikt zijn eigen standaarden