LG Hom-Bot VHOMBOT3 Review

Zwerver 23 juli 2013, 1.982 views

LG Hom-Bot VHOMBOT3

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Snel
  • Nauwkeurig
  • Borstels

Minpunten

• Accessoires nog niet overal beschikbaar
  • Kleine opvangbak

Energieverbruik Score: 3
Omdat we bij ons thuis nogal wat last hebben van kattenharen en kattenbakspul wat door de katten uit hun bak gegooid wordt, waren we redelijk sceptisch over de aanschaf van een stofzuigerrobot. We blijken ongelijk te hebben!

Eerste ervaring
Nadat we de doos naar boven hadden gebracht hebben we eigenlijk maar heel weinig voorbereidingen getroffen. Dock neergezet, robot erbij gezet en aangezet. We vinden dat zo'n robot gewoon netjes overal omheen moet kunnen werken en hebben dan ook geen spullen verplaatst. Tot onze verbazing begon hij netjes met het schoonmaken en ging de robot overal netjes omheen, maar nam met de lange borstels wel netjes stof en andere spullen mee van plekken waar het niet bij kon komen in verband met de barrières. Na 20 minuten was de keuken en woonkamer (ongeveer 50m2) schoon en ging de Hom-Bot uit zichzelf terug naar de docking.

Uitgebreidere sessie
Omdat we toch eens wilden zien hoe de robot zich zou houden als hij alle ruimtes moest doen, hebben we de dock van plek veranderd en hebben we de robot een uur lang vrij laten rondrijden. De volledige woonkamer en eetkamer, keuken en slaapkamer waren binnen een klein uurtje helemaal gedaan, waarna de hom-bot binnen 2 minuten z'n plekje aan de docking had teruggevonden.

Heb jij ook een LG Hom-Bot VHOMBOT3?

Persoonlijk ben ik bang dat zo'n ding alleen in een minimalistische huiskamer werken kan.
Bij ons staat er gewoon een tafel met vier stoelen, daar kan ik amper met de gewone stofzuiger bij, onder het 2-3 zits bankstel liggen altijd grote vlokken stof en kattenhaar.
Een lage kast tegen de muur met daaronder 10cm ruimte, dito de salontafel...

Wij hebben een huis cattery en er lopen dus zeer veel van die gezellige maar ontzettend verharende lijmballen rond....
Een robotstofzuiger zou zéér welkom zijn maar in hoeverre is dat ding in staat de boel schoon te houden?

[Reactie gewijzigd door coinoperator op 16 augustus 2013 12:09]

Wij hebben twee katten en een grote tafel met 6 stoelen. Het hangt er een beetje vanaf, maar 1x per week zetten we alle stoelen op z'n kop op tafel en laten dan de robot stofzuiger het huis zeer grondig doen. De andere 6 dagen mag hij vrij rondrijden en houdt de stofzuiger het huis redelijk tot goed schoon. Afmetingen zijn 340 x 340 x 89 waarbij 89 mm de hoogte is, dus die zou onder je 10cm lage kast moeten kunnen komen. Zo'n robot hebben betekend niet dat je niet zelf 1x per week de handzuiger hoeft te gebruiken, want je hebt uiteraard altijd dingen waar zo'n ding niet bij kan.