Specificaties 4,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Acer Liquid E2 Zwart Review

Tafelpoowt 23 juli 2013, laatste update op 22 juni 2015, 2.119 views

Acer Liquid E2 Zwart

Initieel een mooie krachtige budget telefoon, echter na een 6 tal maanden bederven de memory bugs de pret.

Pluspunten

• grootste scherm voor een budget prijs.
  • werkt vlot snel dankzij quadcore processor

Minpunten

• design ziet er nogal goedkoop uit
  • memory hogging bugs in stock software dwingen je om te rooten
  • kleine community, weinig roms

Heb deze 2 dagen geleden in de Proximus shop aan de Kouter in Gent gekocht (unlocked) voor slechts 199 euro! Een koopje :)
Dit is mijn eerste echte smartphone, maar ik had reeds een 5" samsung galaxy player (bevat alles behalve simkaart)... dus android is niet nieuw voor mij.

Ik zocht een android toestel met een groot scherm voor een budget prijs. Ik zocht tussen 4.5" - 5" zodat je makkelijk kan typen, maar zonder dat het een olifant in je broek is. Ik was tevreden geweest met dual core processor, maar de LiquidE2 heeft zelfs een quadcore! Daarom gaan alle animaties in de menus ongelooflijk vlot en je apps starten snel op. Heb nog geen haperingen gezien!

Ik was eerst wat terughoudend voor het merk Acer, aangezien hun touchscreens vroeger niet zo denderend waren... maar tegenwoordig kan bijna iedereen een degelijke touchscreen op de markt zetten, dus dat is geen probleem meer.

Qua design ziet het plastic er wat goedkoop uit, maar dat is enkel wanneer je deze telefoon vergelijkt met modellen van de concurrentie met prijzen tussen 3-400 euro... De meeste mensen steken hun gsm toch in een hoesje, dus dat valt wel mee. Daarenboven is een plastic behuizing een stuk veiliger voor wie zijn gsm al eens laat vallen... (ik zie zelden een intacte iphone :p )

De speakers op de achterkant vind ik ietwat kitcherig.. maar ze zijn DTS certified, wat betekent dat ze een aantal mooie audio processing features hebben zitten, zodat ze verbazend goed geluid uit het kleine doosje kunnen voortbrengen.

Het scherm heeft een grote resolutie (wel niet zo groot als modellen van 500-700 euro) waardoor surfen op internet echt vlot gaat: de pagina past makkelijk op je scherm in horizontale modus.

Over de batterij zal ik later pas meer kunnen zeggen, maar dat ziet er wel nog okee uit.

De reactie van de meeste mensen is: waaw, wat een scherm voor die prijs...
en toch licht & compact.

Edit 2 jaar later: memory hogging bugs waarbij Acer Support suggereert dat je op eigen risico moet rooten en je partities opnieuw moet instellen.

Heb jij ook een Acer Liquid E2 Zwart?