Specificaties geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 1650 Zwart Review

oehoe 5 augustus 2008, 1.039 views

Nokia 1650 Zwart

Pluspunten

• simpel, doet waar telefoons voor zijn: bellen (en sms'en)
  • robuust
  • goede accuduur
  • goedkoop
  • geinige extra's: radio, zaklamp en een paar tijddodende spelletjes (Snake, Sudoku en Beach Rally)

Minpunten

• erg beknopte handleiding
  • geen mogelijkheid om op een pc aan te sluiten en ringtones etc te uploaden

Waarom nou een review schrijven over een goedkoop mobieltje? Omdat ik mijn oude telefoon nogal ongelukkig had laten vallen. En omdat mijn oude mobiel al een tweedehandsje was, moest ik op zoek naar iets nieuws. Ik had geen zin in een heel vergelijkingscircus, en heb dus iets goedkoops opgehaald dat moest voldoen aan de in mijn ogen twee belangrijkste taken van een mobiel: bellen, sms'en. Daarbij is het best prettig dat dit toestel al een paar valpartijen heeft overleefd.

Voor de prijs (toen EUR 44) kreeg ik een basic telefoontje (Nokia schijnt trouwens zelf de 1xxx serie als ultra basic te omschrijven). En nou moet ik zeggen, de handleiding had wel wat uitgebreider gemogen, zeker omdat dit de eerste keer is dat ik een Nokia toestel heb. Gelukkig zijn er massa's mensen die een Nokia hebben of hebben gehad en me dus altijd kunnen helpen als ik ergens niet uitkom (wel heel vaak met zo'n gezicht van "Tjeez, weet je dt niet?"). Ook irritant was dat deze telefoon geen gegevens van de SIM gebruikt. Dat kan heel goed aan mij liggen, maar in de handleiding is er weinig over te vinden. Dus ik heb nu redelijk wat ervaring met het invoeren van contacten.

Aan de andere kant, je vindt in deze telefoon wel een radio (je krijgt er een headsetje bij), en een zaklamp. Beide zijn acceptabel te noemen. Dus wat Nokia nu precies bedoelt met ultra basic...

De accu gaat een week mee op n keer volledig opladen. En dan heb ik toch nog best wel vaak staan snaken als mijn betere helft in een schoenenzaak weer eens geen keuzes kan maken. M.a.w. bij redelijk intensief gebruik. Hoewel ik me ervan bewust ben dat accu's aan het begin van hun levenscyclus doorgaans langer op een oplaadbeurt meegaan dan later.

Het bereik is gewoon goed te noemen, maar ik bel dan ook niet vaak in een tunnel (d.w.z. dat ik dat niet getest heb). Deze telefoon heb ik nu ongeveer een maand in gebruik, en ik heb nog geen last gehad van een wegvallende verbinding.

Ik heb bewust aan het design geen kwalificatie meegegeven, want dat is toch iets persoonlijks en wat wil je nou voor een paar tientjes? Dat gezegd hebbende, ik vind het zelf een lelijk ding. Maar goed, is je telefoon stuk en heb je geen zin in / geld voor reparaties of heb je geen garantie meer? Voor een paar tientjes heb je een telefoon die belt en sms't, met wat grappige extra's.

Heb jij ook een Nokia 1650 Zwart?

Goeie review. 8-)

Maar welke telefoon had je hier voor?
Hey thanks, en m'n eerste review ook nog.

Hiervoor had ik een (oude, 2ehandse) Samsung SGH-S500.