Specificaties 27" @ 1920x1080 (IPS, 7ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 278G4DHSD Zwart Review

butje_but 22 juli 2013, 2.970 views

Philips 278G4DHSD Zwart

Pluspunten

• Helder beeld
  • Mooi vormgegeven voet die door de open ruimte plek bied om andere dingen op te bergen onder de monitor (ik leg daar altijd mijn gsm en 3d bril)
  • Ambiglow voegt een extra dimensie toe aan de ervaring bij films en spellen.
  • 3D mogelijkheden te over.
  • Genoeg aansluitmogelijkheden voor andere apparatuur (3x Hdmi 1 x vga)

Minpunten

• Geen speakers.
  • Als je heel dichtbij gaat zitten zie je zwarte lijnen, dit komt door relatief lage ppi
  • Full Hd resolutie (had wat hoger gemogen)
  • Geen hdmi kabel in de verpakking
  • maar 1 3D bril meegeleverd (en geen clip-on bv die ik als brildrager fijner vind)

Leuke monitor voor iemand die iets anders zoekt dan de standaard 27 inch.
Ik heb deze monitor aangeschaft als vervanging van mijn 24 inch en heb geen seconde spijt hiervan.
Het eerste wat opvalt is de hoge lichtopbrengst, en de ambiglow zorgt voor nog meer omgevingslicht dan je zou verwachten, dit was dan ook de hoofdreden om voor deze monitor te kiezen.
Het 3d gedeelte is prima in te stellen via makkelijk te bedienen knopjes onderaan de bezel.
Aangesloten is de monitor via hdmi direct op de nvidia gtx460 van Kfa2 met de kabel die Kfa bij de kaart meegeleverd heeft. ik zou deze monitor ook aanraden als vervanging van de tv op een kleine kamer.

Heb jij ook een Philips 278G4DHSD Zwart?

geen speakers en resolutie is iets wat je zelf hebt besloten toen je deze kocht, niet bepaald een minpunt te noemen maar gewoon een keuze.
Geen hdmi-kabel en 1 bril vind ik persoonlijk ook erg karig.
Het doel van een review is toch mensen op de plus en minpunten wijzen ? daarom haal ik de relatief lage resolutie en het ontberen van speakers erbij als aandachtspunt bij een eventuele aanschaf.
"ik zou deze monitor ook aanraden als vervanging van de tv op een kleine kamer."

Zonder ingebouwde luidsprekers zal het aardig stil blijven in de kleine kamer? Als vervanger van een TV komt hij hierdoor niet direct in aanmerking verwacht ik, of men moet er weer extra "hardware" bij gaan plaatsen om het geluid ten gehore te kunnen brengen.
Je hebt gelijk , ik bedoelde dan ook .Als je deze monitor hebt kan je er ook een ontvanger op aansluiten via hdmi , de audio gaat ook via hdmi uit.
Ikzelf heb overigens een tvkaart in de pc waardoor het geluid van de "tv" via de pc loopt.
Zelf heb ik dit scherm als TV in de slaapkamer in gebruik. MediaPlayer op ene HDMi poort en KPN TV ontvanger op andere HDMi. 2.1 Speakerset op de output. Werkt perfect en super beeld en zo ook veel beter geluid dan wat er uit ingebouwde speakers komt.
Tóch misschien een stomme vraag: Als je deze monitor toch wil inzetten als TV in de slaapkamer, waarom ga je dan niet gelijk voor een normale LCD/LED TV? Ik zie de toegevoegde waarde van de monitor dan niet echt (zeker als de resolutie max 1080p is en je voor de prijs á 299,- een prima TV kunt krijgen...

[Reactie gewijzigd door studiodubio op 12 februari 2014 19:27]

Voor 299,- heb je geen Full HD 3D scherm met een IPS paneel. niet van een gerenommeerd merk. Ik denk dat het zomaar een valide argument kan zijn ;)