Belkin Draadloze N1 Vision Review

Kozzmozz 5 augustus 2008, 4.160 views

Belkin Draadloze N1 Vision

Pluspunten

• 4 Gigabitpoorten
  • 802.11n-conceptversie 2.0
  • Plug-and-Play-installatie
  • Easy Security Setup
  • Interactieve statusdisplay
  • Ziet er 'cool' en mooi uit

Minpunten

• Leesbaarheid statusdisplay moeilijk met lichtinval
  • Bereik is zwak voor 802.11b/g toestellen
  • Hoge prijs

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
De N1 Vision router is een draadloze router met een handig display waarop u heel eenvoudig de snelheid van het netwerk, het bandbreedtegebruik van de computer en de status van de aangesloten apparatuur afleest. De taal is gemakkelijk in te stellen via de webpagina van de router, je kan onder andere het Engels, Frans, Duits, Chinees en utiteraard Nederlands kiezen.

De N1 Vision router heeft een aantrekkelijke vormgeving en misstaat zeker niet op uw hoekkast. Ook staat het garant voor de beste netwerkprestaties dankzij zijn ontwerp met 3 antennes die zowel verzenden als ontvangen en dit allemaal via het draadloze 802.11n* ontwerp.

De N1 Vision router heeft naast een snelle aansluiting op de WAN-poort ook 4 Gigabit-netwerkpoorten om verder door te linken naar een router, server, vaste PC of externe netwerkschijf.

De N1 Vision router heeft is een goede Plug-and-Play-installatie zonder cd en de netwerkbeveiliging is eenvoudig in te stellen dankzij een wizard via de webpagina van de router.

Foto: http://catalog.belkin.com...8232-4/FUL1_F5D8232-4.jpg

Heb jij ook een Belkin Draadloze N1 Vision?

Powerkabel unpluggen is de enige methode om het device weer aan de gang te krijgen.

Er is geen duidelijke oorzaak voor het vastlopen te geven. In eerste instantie dacht ik dat het gebeurde wanneer het apparaat veel verkeer te verwerken kreeg, maar het gebeurt ook zonder dataverkeer.

Belkin support heeft tot 2x toe een vervangend model beloofd, maar telkens geen verdere info van de RMA ontvangen.

Firmware is al lange tijd niet meer geupdate, dus vermoedelijk is dit product bij Belkin al uitontwikkeld.
Het product bestaat ook al vanaf 2007 he
Kopt, ik verwacht inmiddels ook geen updates meer.
Maar ik heb dit apparaat nu al een aantal jaar, en in die tijd is er geen update geweest die dit specifieke probleem oploste.
Ik kan zeggen dat mijn product gewoon goed werkt, nooit problemen mee..
"Aangezien deze router nu hoog in de populaire Pricewatch producten staat, lijkt het me handig om te weten dat mijn exemplaar (en ook van vele andere gebruikers), regelmatig vastloopt. Soms 1x per 2 weken, maar soms ook meerdere keren op 1 dag. "

Sterker nog, ik heb er hier 1 daar is echt geen land mee te bezeilen. De laatste firmware staat er uiteraard op. Ontzettend instabiel ding. Meerdere vastlopers per uur (!) als je wifi aanhebt en/of wat aan de settings wil veranderen. Serieus brakke router dus.
Kopt, ik verwacht inmiddels ook geen updates meer.

Misschien kun je hier wat mee?
De Qos configuratie uit schakelen.
Nadat deze optie was uitgeschakeld waren de problemen met de uitval verholpen.
M'n eerste indruk bij het lezen is dat je de productbrochure gedeeltelijk hebt overgetikt...
Hoge prijs als minpunt? Vind hem best redelijk geprijst voor een gigabit draft-N router.
Ook mijn exemplaar liep regelmatig vast, zo eens per 1-2 weken. Enige remedie was inderdaad het unpluggen en weer inpluggen van de powerkabel.

Wat bij mij goed werkt is "Wi-Fi Protected Setup" te "Disablen. Nadat ik dat heb gedaan loopt de router nog maar 1 x per 3-6 maanden vast. Nog te veel, maar vooruit.

kheb overigens firmware versie 'F5D8232-4_WW_1.00.16' . Deze versie is erg moeilijk te vinden, bij Belkin support vind je versie 1.00.15 . Maar na de upgrade van 1.00.15 naar 1.00.16 merkte ik geen betere stabiliteit.

Versie 1.00.16 is te vinden op http://www.belkin.com/uk/...8232uk4&aid=9277&scid=282 . Deze versie is al jaren in status "Pre-Release".

Ik vermoed dat de vastloper ligt aan de interne NTP daemon die het hele apparaat ophangt zo gauw er geen internetverbinding meer is. Zie ook http://www.avforums.com/f...ems-belkin-n1-vision.html . En tsja, geen internetverbinding, dat gebeurt regelmatig, al was het maar omdat je Internet provider je IP adres verandert: daar lijkt deze router niet goed mee overweg te kunnen.

De technische support is waardeloos, deze is uitbesteed aan een Indiaas bedrijf dat kampioen is in het net niet goed lezen van je vraag, en je vervolgens doorverwijzen naar een irrelevante afdeling.