Specificaties GF GTX 660 Ti (1,006GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gainward GeForce GTX 660 Ti Phantom Review

Nyhmps 21 juli 2013, laatste update op 21 juli 2013, 384 views

Gainward GeForce GTX 660 Ti Phantom

Pluspunten

• Enorm stil, niet te horen
  • Beste kaart in de 660 TI Reeks
  • Goed koelingsblok
  • Aansluitingen voor 4 monitoren met een hoge resolutie
  • Goed voor video's renderen via professionele programma's
  • Makkelijk alle spellen op Ultra
  • Bijna zelfde prestatie als de nieuwe 760

Minpunten

• Neemt net 3 slots in (waarvan 1 pci-e voor de aansluiting, maar 3 voor de behuizing)
  • Verder geen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Deze videokaart is wel een wonder zeg. Had Gainward nog nooit geprobeerd, nu een GTX 660 TI phantom model en die is zo stil en koel. Nooit gedacht. Ventilatoren zijn echt zowat altijd op het laagste niveau.

Ik zelf heb een ietsie pietsie geoverclockt, maar denk dat je dat makkelijk kan. Want ik de koeling kan nog een heel stuk omhoog gevoerd worden, terwijl dat waarschijnlijk voor zware toepassingen met deze kaart helemaal niet nodig is.

Deze is gelijk in prestaties aan de nieuwe 760!

Gainward geeft je echt wat voor je geld.

Heb de kaart natuurlijk direct getest met zware spellen zoals Battlefield 3, Crysis 2 (Jammer genoeg had ik 3 nog niet , hehe) enzovoort. En hij bleef gewoon stil (Alleen mijn processor koeler ging blazen, de videokaart bleef op laag niveau). Alles kun je makkelijk op Ultra gooien en Battlefield3 kwam met deze kaart op Ultra wel boven de +60 FPS.

Deze kaart is ook handig voor renderen van video's (Ik zelf gebruik Sony Vegas 12 ) en je kunt dus je CUDA cores gebruiken om te renderen, dat zelfs gedaan en is bijna even snel als je het met een processor zou doen. Natuurlijk bleef de kaart draaien op een laag geluidsniveau.

De drivers voor deze kaart zijn makkelijk te downloaden van Nvidia. Die heeft niet lang geleden Geforce Experience uitgebracht, en daarmee kun je je videokaart up to date houden. Want ik merk altijd toch nog met Nvidia kaarten dat elke update je kaart toch sterk verbeterd, en dat is voor elk nieuw spel handig.

Deze kaart en het merk + de phantom reeks raad ik erg aan voor goede prestaties, koeling en vooral de stilte van de kaart.

Heb jij ook een Gainward GeForce GTX 660 Ti Phantom?

Het formaat van dit soort kaarten begint disproportioneel te worden. En dan moeten ze ook nog in SLI-opstelling gebruikt kunnen worden. Het wordt tijd dat net als met een NAS je die kaarten in een eigen kastje (met eigen voeding en koeling) buiten je PC-kast kunt plaatsen.

[Reactie gewijzigd door Kalief op 21 juli 2013 22:17]

Lol in dit sarcastisch bedoelt? Je moet dan echt een super snelle verbinding tussen hebben. Ik denk dat gamers best wel bezig zijn met lagency en dit werpt wel een bak vertraging op. Zijn niet veel dingen die sneller zijn dan een 16lanes pci-e die direct via cpu wordt aangestuurd.

De 3slots zijn ook niet echt voor in sli-modus bestemd.

[Reactie gewijzigd door comitatus op 21 juli 2013 23:28]