ASUS Nexus 7 32GB Zwart Review
Ik heb de Nexus 7 nu ong. 4 maanden. Ik wilde een goedkope tablet met toch goede prestaties en toen kwam ik al gauw op de Nexus 7. Ik wilde eerst een Galaxy tab 2 7.0 kopen, maar toen had ik nog niet veel van de Nexus 7 gehoord. Maar na de positieve review van Tweakers heb ik me bedacht. Achteraf ben ik erg tevreden over die keuze.
De Tegra 3 processor trekt de meeste games gewoon goed. Dat vindt ik echt een voordeel en door de menu's bladeren, animaties en multitasken zit bijna nooit een vertraging in. De processor is zeker krachtig genoeg voor een goede gebruikservaring. Het scherm staat het ook toe om games en tekst goed te laten zien. Resolutie: 1280 bij 768 pixels, dat levert een ppi van 216 op. Ik vindt het scherm echt scherp genoeg,...
Pluspunten
Erg goede prijskwaliteitverhouding Snelle updates naar een nieuwe versie van Android, nu bijv. al Android 4.3 Best goede bouwkwaliteit voor zo'n prijs Processor kan best wel grafisch zware games aan (bug kan dat wel negatief beïnvloeden). Android 4.2.2 werkt lekker soepel. Accu is meer dan voldoende als je gewoon browsed of video's kijkt. Makkelijk mee te nemen door het formaat. Goede beeldkwaliteit
Minpunten
Mogelijk een bug waardoor de tablet trager wordt, heb er zelf niet echt veel last van (zie nu.nl). Geen micro-sd kaartlezer, koop daarom altijd de 32 gb variant. Als je de tablet laat werken loopt de accu best wel snel leeg, voor deze prijs mag je eigenlijk ook geen betere accu verwachten. Helderheid kan iets beter
Eindoordeel
De Tegra 3 processor trekt de meeste games gewoon goed. Dat vindt ik echt een voordeel en door de menu's bladeren, animaties en multitasken zit bijna nooit een vertraging in. De processor is zeker krachtig genoeg voor een goede gebruikservaring. Het scherm staat het ook toe om games en tekst goed te laten zien. Resolutie: 1280 bij 768 pixels, dat levert een ppi van 216 op. Ik vindt het scherm echt scherp genoeg, kijkhoeken zijn goed. Gamen werkt goed door het formaat, wat ook in de review van Tweakers werd gezegd. Kortom ik ben tevreden met de beeldkwaliteit en de processor.
Een belangrijke reden was ook dat de Nexus 7 snel updates naar een nieuwe Androidversie krijgen. En dan heb je stock android wat gewoon erg soepel werkt.
Alles bij elkaar een uitstekende keuze voor degene die een goed presterende tablet voor niet te veel geld. En voor mensen die altijd de nieuwste android versie willen hebben. Maar als je nu de Nexus 7 wilt kopen kun je misschien beter wachten totdat de nieuwe Nexus 7 uit is, krijgt betere specificaties.
Reacties (3)
Als jij geen last hebt van de 12GB bug, waarom noem je deze dan op als minpunt?
nergens in jouw review kan ik herleiden dat jij meer dan 12GB je N7 hebt gevuld?
m.i. vreemd om dit als minpunt op te noemen waar jij het zelf nog niet ondervonden hebt?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn