Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC i2269Vwm Zilver, Zwart Review

beele 19 juli 2013, laatste update op 19 juli 2013, 2.596 views

AOC i2269Vwm Zilver, Zwart

Pluspunten

• Bijgevoegde kabels (hdmi / vga / audio)
  • Zeer goed OSD (met veel mogelijkheden)
  • Zeer goede prijs voor een ips scherm
  • Aansluitmogelijkheden (hdmi / hdmi-mhl / vga / displayport)
  • Goede beeldkwaliteit
  • Good old pushbuttons op de monitor, geen touch sensitive buttons!

Minpunten

• OSD interface tool niet in een andere taal dan chinees te installeren in Windows.
  • Eén stuck pixel op blauw.

===================== Motivatie ========================
====================================================
Ik was op zoek naar een nieuw scherm met veel aansluitmogelijkheden met een niet te hoge prijs. Dit bleek al snel geen simpele opdracht, zeker niet als je graag nog een displayport aansluiting zou willen op het scherm.

Na wat zoeken kwam ik al snel op deze monitor uit. Met een prijs van 122¤ (bij afuture, zonder verzending) leek dit een goede koop te zijn.

Na wat op te zoeken op het internet (en veel is er niet te vinden, hoogstens een review van een soortgelijke monitor.
Zie => http://pcmonitors.info/reviews/aoc-i2369vm#!prettyPhoto) heb ik dan toch beslist deze monitor aan te schaffen.
Na een viertal dagen kreeg ik de monitor thuis aan via postnl.

================== De monitor zelf ======================
====================================================
De monitor steekt in een stevige kartonnen doos, en zit in de doos in stevig piepschuim. Alle nodige kabels en de driver cd zitten ook in de doos.

Het installeren van de monitor is niet zo moeilijk. Gewoon de voet erop klikken en vastschroeven, de kabels aansluiten en klaar. De monitor heeft ook de mogelijkheid om vastgemaakt te worden met een VESA mount.

De monitor aanzetten (en alle andere bedieningen) verloopt via de knoppen rechts onderaan het scherm. Dit zijn goede oude drukknoppen met een bevredigend klikgeluid. Ik heb persoonlijk een ontzettend grote hekel aan aanrakingsgevoelige knoppen. De knoppen reageren goed en je hebt niet het gevoel dat ze loszitten. Er zit ook wat reliëf op de knoppen zodat je goed kan voelen wanneer je met je vinger op een andere knop komt.

Het OSD is intuďtief en verloopt met mooie animaties. Er zit op de cd ook een tooltje zodat je de instellingen van het OSD ook via de tool zou kunnen instellen, maar deze tool (was desondanks aanklikken van de taal: Engels) altijd in het Chinees. Aangezien mijn Chinees nogal roestig is had ik hier niet zo heel veel aan.
Voor zij die dit zouden willen kan je OSD in het Nederlands zetten.

De kleuren van de monitor zijn helder en scherp en vooral de weergave van het wit is goed. Zeker tegenover mijn oude Samsung lcd monitors is deze nieuwe monitor een grote vooruitgang. Ik moest het kleurenprofiel niet meer van de cd installeren (Windows had dit al zelf voor mij gevonden en geďnstalleerd.)
Ghosting heb ik niet gemerkt (er zit ook een optie op om dit tegen te gaan die je al dan niet kan aanzetten.)

Na een tweetal dagen heb ik linksboven één pixel die enkel nog wit/rood/lichtgroen wordt, anders is deze altijd fel blauw. Dit stoort me niet zo hard dus ga ik er ook niets aan doen (buiten eens proberen met een pixel unstucker het op te lossen.)

Ook merkte ik op dat toen ik (per ongeluk) de monitor aansloot met de mhl hdmi poort dat er extra zwarte banden werden toegevoegd (resolutie was 1080p), op de andere hdmi poort had ik dit probleem niet.

UPDATE:
Het eerder gemelde minpunt "- Scaling issues op de hmdi-mhl poort (moet ik nog wat verder onderzoeken...)" heb ik weggehaald aangezien dit aan het aangesloten toestel lag, met andere apparaten werkt deze MHL poort perfect.

Heb jij ook een AOC i2269Vwm Zilver, Zwart?

Vandaag ook dit exemplaar van AOC binnen gekregen.

Misschien een rare vraag; zit er beschermingsplastic op het scherm zelf? Zit na het instellen van de monitor naar de randen van het scherm te kijken en zit te twijfelen of er beschermingsplastic op zit of niet :P

Ik hoor het graag!
NEE zit er noet op... dit is de matte laag op het scherm! (staat ook duidelijk beschreven op de zak die om het scherm zat (bij het 23 inch model iig)
Er zat op de behuizing wel beschermingsplastic, maar op het scherm zelf denk ik niet. (ben niet 100% meer zeker, is al even geleden...)
Bedankt voor je bericht! Heb nog even met de lamp aan gekeken en er zit inderdaad geen folie op.
Ik kan nergens vinden of er ook een 3.5mm audio uitgang is om bijv speakers op aan te sluiten. Weet iemand dat?
Er is een 3,5mm headphone jack aanwezig!
op je eerste foto lijkt om om een 4:3 pixel indeling te gaan maar de specificaties zeggen 16:9 welke is het?
en zit er een display poort op?

[Reactie gewijzigd door thomas199717 op 8 januari 2014 16:11]

Hallo,

Klein vraagje: Hoe is jouw ervaring met het switchen tussen de sources VGA, displayport en HDMI (bijv. console)? Is daar een speciale source button voor rechtsonder en wordt er ook automatisch geswitched? Alvast bedankt voor je antwoord!
Gebruik als er geen OSD op het scherm staat, de meest linkse knop om een source selectie te openen. Gebruik de zelfde knop om de selectie te wijzigen en dan druk je op de rechtse knop naast de pijltjes om je selectie door te voeren.
Bedankt voor je snelle reactie! Dus als ik het goed begrijp moet je handmatig de source selecteren? Er zit geen knop op die automatisch switcht tussen de verschillende sources zoals bij een ouderwetse tv?
Ik weet enkel dat het scherm automatisch een beschikbare source neemt. Verder doe ik het altijd manueel. (zou niet weten of het mogelijk is met een druk op een knop)
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoorden!
Nog steeds tevreden over het scherm?
Nog steeds zeer tevreden. De problemen die ik melde met MHL zijn opgelost (lag aan het aangesloten toestel)