Fractal Design Define R4 Pearl Black Review

MarchelV 19 juli 2013, 2.060 views

Fractal Design Define R4 Pearl Black

Pluspunten

• Erg stil, ook wanneer alle fans voluit draaien.
  • Alle componenten zitten via een kliksysteem vast en hangen in rubber busjes.
  • Mooi ontwerp, matzwarte kast met een glanzend zwart deurtje (voor de dvd speler)
  • Meer dan voldoende ruimte voor extra disks.
  • Ruimte voor kabelmanagement.

Minpunten

• De kast staat op pootjes, maar deze zijn niet in hoogte instelbaar.
  • Erg felle blauwe 'on/off' led aan de bovenkant, deze kan niet uit gezet worden.

Een kast, wat kun je daar over zeggen.
De een zoekt een kast om vervolgens te modden, de ander zoekt er een om vol te stoppen met hardware en daarna nooit weer in het binnenste te kijken. Ik val in de laatste categorie en heb daarom gekozen voor een strakke zwarte kast zonder poespas.

De kast is een slag groter dan een midi tower maar weer kleiner dan een full tower model, ook is deze iets breder dan gebruikelijk omdat er ruimte achter het mainboard zit voor kabelmanagement.

De kast wordt geleverd met twee ventilatoren wat voldoende is om alles lekker fris te houden, er is ruimte om meer ventilatoren te plaatsen, via de ingebouwde fan controller is de snelheid in te stellen in drie settings.

Alle delen van de kast zijn beplakt met geluidsdempend materiaal. Waar ventilatoren (kunnen) zitten zit een dikke laag stofwerend materiaal.

Alle componenten (behalve het mainboard) kunnen zonder schroevendraaier geplaast worden, zijpanelen zitten met duimschroeven vast en de rest heeft schroeven met rubberen ringen.

Ik ben erg positief over de kwaliteit van de kast, hij is erg stil en voelt degelijk aan. Er worden meer van voldoende schroefjes meegeleverd en voor elk schroefje zit er ook een rubber ringetje bij.

Heb jij ook een Fractal Design Define R4 Pearl Black?

Je kunt de power-led ook niet aansluiten, dan staat hij "uit" ;)

Heb je foto's van de kast?
Ik ben hem dan vergeten aan te sluiten maar daar heb ik geen spijt van ;)
reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

Super kast ik heb m ook. Erg stil. Je kan ook je powerled wat dimmen door er met een viltstift over de kleuren. ( wel netjes natuurlijk ;) )

Ik ben er erg tevreden over iig. :)
Lol, ik heb er mijn eigen mod op los gelaten, een stukje zwart plakband :)

Volgende week zal ik foto's maken van de kast en alle onderdelen.
Bij de set schroefjes krijg je een duimschroef die als tool is te gebruiken.
Hoewel sommige duimschroeven goed vast zitten zijn alle schroeven die je verwacht tool-less te zijn ook echt tool-less.
Waar ventilatoren (kunnen) zitten zit een dikke laag stofwerend materiaal
Dit kan dus verwijderd worden als je er een fan wilt plaatsen.
Ik snap dat je niet zegt dat het niet kan, maar zo klinkt het wel.

Niet echt een review te noemen, meer een beknopte gebruikerservaring.
Er zijn over deze kast momenteel 5 gebruikers reviews op Tweakers waarvan twee een +2 waardering hebben. Het spijt me, maar deze 'review' voegt weinig tot geen waarde toe: +0.