Samsung Syncmaster 223BW Zwart Review

GrooV 3 augustus 2008, laatste update op 3 augustus 2008, 1.518 views

Samsung Syncmaster 223BW Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving
  • Geen pixeldefecten

Minpunten

• Soms problemen als de zon erop staat

Algemeen
Ik heb deze monitor nu een aantal maanden in mijn bezit en ik ben er zeer te vreden over. De monitor vervangt mijn vorige 15" + 17" setup, en de 17" monitor is nu mijn secundaire monitor. Ik heb deze monitor gekocht om wat meer ruimte te hebben met programma's zoals Visual Studio & NetBeans. Op deze manier kan ik alle vensters naar mn 2e monitor slepen en de 22" voor alleen het programmeer werk gebruiken.

Mijn eerste keuze was de 226BW, maar bij MyCom vertelden ze mij dat die niet een echt samsung paneel had en hij ging ook uit het assortiment bij hun. Toen heb ik besloten om de 223BW te kopen en kon hem gelijk meenemen.

Featureset
De monitor doet wat hij moet doen, er zitten verder geen fratsen zoals speakers en usb hubs op en hij heeft een VGA + DVI ingang. Een minpuntje is dat hij niet in hoogte verstelbaar is maar dit wordt binnenkort opgelost door een monitor steun.

Kleurweergave, Contrast en helderheid
Hier is niks op aan te merken, ik gebruik de monitor ook om 720p & 1080p HD films op te kijken en dit zit er allemaal prachtig uit, de resolutie is er niet helemaal voor geschikt maar dat is verder niet zoon ramp als je met zwarte balken kan leven.

Ghosting
Ik heb al een aantal spellen er op gespeeld en nog geen ghosting kunnen ontdekken.

Pixeldefecten
Geen pixeldefecten aanwezig

Bouwkwaliteit en afwerking
De monitor voelt verder stevig aan en de voet heeft een draai plateau maar daar heb ik nog niet echt veel gebruik van gemaakt. Het scherm ziet er goed uit, het heeft soms wat problemen als de zon erop staat maar dat heeft elke monitor volgens mij.

Vormgeving
De monitor heeft een mooie glossy rand, hierdoor kan hij ook goed gebruikt worden als mediacenter monitor. Ik wilde eerst nog een goedkopere BenQ of LG monitor maar vergeleken met deze zijn die gewoon lelijk.

De prijs is erg goed voor deze monitor, heb hem voor 230euro bij MyCom in Den Bosch gekocht. In de pricewatch zag ik dat er een paar shops goedkoper waren maar het scheelde 10euro en ik ben toen terug gefietst naar MyCom en heb hem daar gekocht omdat ik hem graag meteen wilde hebben.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 223BW Zwart?

Je had denk ik toch beter de 226BW kunnen kopen.

Is net zo duur maar heeft wel een snellere reactie tijd van 2ms en een contrast van 1000:1 ipv. 700:1 en 5ms.

Het klopt wel dat je een paneel in je 226BW kan krijgen die niet van Samsung is.
Er zijn namelijk 3 panelen voor de 226BW en als je geluk hebt heb je die van Samsung (te zien door een S op de achterkant.

Maar denk dat je ook wel tevreden kan zijn met deze aankoop :D
Zowieso had MyCom de 226BW versie niet op voorraad (Wel winkel model) en ze kwamen ook niet meer binnen. Ik heb beide schermen naast elkaar zien draaien op een dual monitor setup en vond deze er ook beter uitzien.

Ik weet ook niet of ik het verschil van 3ms zou kunnen zien omdat mijn vorige setup er een van 25ms en 15ms schermen was en ik daar ook geen problemen mee had (slechte ogen? :P)
Alleen bij snelle spellen zullen getrainde ogen het verschil zien tussen 15/25 en 2
Denk toch eens na hoe weinig 25 ms eigenlijk is, daar zitten er al 40 van in 1 seconde.

Dus daar heb je het, klink leuk, maar tussen 5 en 2 zit al helemaal geen verschil, alleen de prijs...
Dan nog blijven het allemaal maar theoretische specificaties. Die 3ms verschil zul je misschien kunnen opmerken, maar als ik zeg dat het verschil 4ms bedraagt ipv 3 dan zul jij mij ook geloven.
Praktijk is altijd anders dan theorie.
Ik heb zelf momenteel de Samsung 206BW en daar merk ik dat wanneer ik hem op Dynamisch Contrast heb staan dit bij games erg fijn werkt maar wanneer ik gewoon wat ben aan het internetten o.i.d. begint het al snel te vervelen, dat wanneer ik een wat donkerder stuk van een site bekijk direct het hele contrast van mijn site aangepast wordt.
Heb jij ook iets dergelijks ervaren met deze monitor en zo ja, wat is je mening daarover?