MSI P35 Neo2-FIR Review

Worran 2 augustus 2008, laatste update op 2 augustus 2008, 1.062 views

MSI P35 Neo2-FIR

Pluspunten

• goede overclocker
  • prijs
  • layout

Minpunten

• een sata poor zit niet al te handig
  • dicht op elkaar zittende pci-slots
  • crossfire 16x en een 4x poort

Layout Score: 3
ik dacht het is weer eens tijd voor een review, ditmaal een moederbord en wel de msi p35 neo2 FIR

Featureset:

Laten we maar met de featureset beginne , die is goed het is een intel chipset dus crossfire compatibel ,alleen helaas niet de volle 16x bandbreedte een slot is 16x en de ander 4x toch wel jammer omdat het aanzienlijk te merken is aan de prestaties, kan het niet testen helaas omdat ik zelf geen crossfire draai, verder zitten er 3 interne aansluitingen voor usb, en 4 op het moederbord zelf , meer dan genoeg dus.Verder 2x pci-express x1 sloten 2 pci slots vind ik zelf wat weinig aangezien ik een dualslot vidoekaart koeler heb ,valt er 1 slot weg, dus hou ik er maar 1 over. 2 externe e-sata aansluitingen ,een onboard audio aansluiting die zeker niet slecht te noemen is ,lan aansluiting 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8111B. bijgeleverde firewire aansluiting , dik in orde dus :)

layout: opzich niet ontevreden alleen een sata poort zit gruwelijk onder de videokaart , wat lastig maar met een haakse sata kabel makkelijk op te lossen, verder zit 1 pci slot beetje dicht bij de videokaart , waardoor als je een dualslot koeler hebt 1 slot wegvalt.Verder zijn alle aansluitingen makkelijk aan te komen , ook prima in orde.

Prestaties: zeer goed te noemen ik ben niet zoon held in overcloken tenminste dat dacht ik na 2 borden gehad te hebben met een 590 chipset , is dit bord wel een verademing , houd mijn intel xeon x3210 standaard 2.1ghz nu mooi stabiel op 3.00 ghz met een voltage van 1.264 core voltage in windows, met een fsb clock van 375 , geheugen timmings 5-5-5-15 op 2.05 volt , verder heb ik nog niet geprobeerd maar er zal zeker 3,5 ghz uit te halen zijn als de koeling dat toelaat , idl 47 graden stress 61 graden , met de stock koeler .

Stabiliteit & betrouwbaarheid: het bord nu 2 weken in bezit geen rare dingen meegemaakt , bleu screens of vastlopers alles werkt gewoon.

Overklokbaarheid: zoals al te lezen was zeer goed p35 chipset is een goede overcloker doet makkelijk 375 , en meer maar dit heb ik nog niet getest , maar voor een kentsfield Quadcore zeer netjes , er zijn borden die wat problemen hebben met het overcloken van een Quad , daar heeft deze helemaal geen last van.

Compatibiliteit: voldoende omdat er nogal wat probleempjes waren met mijn ocz geheugen , kan zelf nergens vinden welk geheugen deze nou slikte of niet , ocz geheugen resulteerde in een eindeloze reboot lus , in de handleiding stond nergens welk geheugen er nou wel of niet in zou passen, op de gok maar 3gb Corsair DDR2 PC5300 TwinX XMS er in gestopt geen slechte keus geweest dus.al met al had wat beter gekund

Ondersteuning door fabrikant: zit wel goed msi is geen onbekende fabrikant , en net een bios v1.9 erop gezet , ondersteuning wat je wil verwachten .

prijs: voor dit bord zeer goed heb er zelf 91 euro voor betaald , wat je krijgt is het bord verwacht geen spellen, of een uitgebreide accessoires doos zoals die van asus

• intel xeon x3210
  • 3gb Corsair DDR2 PC5300 TwinX XMS
  • xfx 8800gts 320mb
  • 2x hitachi 80gb raid 0
  • 1x samsung spinpiont 500gb
  • creative 7.1 geluidskaart
  • Windows Vista

Heb jij ook een MSI P35 Neo2-FIR?

tis een gemode dell xps 720 case trouwens :)
Gewoon even ter aanvulling: OCZ Platinum Rev2 PC-6400 werkt hier zonder problemen op dit bord. FSB draait hier ook zonder problemen of spanningsverhogingen op 375MHz. Er zal dus nog wel wat meer inzitten :)

[Reactie gewijzigd door Admiral Freebee op 2 augustus 2008 14:18]

boh die xps kasten blijf ik bruut vinden :9

aardige review maar ietsje beknopt :)
hoe bedoel je beknopt , reacties zijn welkom :)
Goede revieuw, mooi bord, en wat heeft die kast een giganties mooie binnenkant (buitenkant ook).