Logitech S200 Review

ivopatty 20 juni 2009, laatste update op 25 januari 2011, 1.118 views

Logitech S200

Pluspunten

• Afwerking
  • Geluidskwaliteit
  • Subwoofer

Minpunten

• Ledje
  • Vormgeving (niet echt bijzonder)

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
De set van Logitech heb ik een tijd geleden al gekocht.Ik heb hem ondertussen uitvoerig getest.
Hoge tonen

De hoge tonen uit de Logitech S200 zijn niet echt goed. Bij de hoge tonen valt het heel erg op dat de boxjes wat kleiner en wat van lagere kwaliteit zijn. Ze geven vooral een schel geluid.
Middel en lage tonen

Bij de middel en lage tonen klinkt de Logitech S200 veel beter. Zeker de subwoofer is voor thuisgebruik voor de gewone muziek fanaat zeer goed. Ook de middeltonen zijn verder goed te horen en zijn niet echt schel of onaangenaam om te horen, zoals bij de hoge tonen. De subwoofer zoemt echter wel wat ondanks dat je hem niet gebruikt. Dit valt alleen te verhelpen door de subwoofer lager te draaien of de boxen tijdelijk uit te zetten.

Vormgeving

De vormgeving van de S200 is vrij simpel, gewoon vierkant met wat kabels. De boxjes zijn mooi afgerond aan de boven en onderkant, maar niet echt bijzonder om te zien.

Wat wel handig is, is dat er aan de zijkant van de boxjes ook een bass-regelaar zit. Meestal zit deze bij de wat duurdere sets aan de achterkant van de subwoofer.

Het ledje op de boxjes is wat irritant, deze is namenlijk best wel fel om te zien.

Over het algemeen is dit een zeer degelijk setje voor de audio fanaat die het niet echt nodig heeft om veel bas te hebben en hard geluid. Geeft genoeg geluid voor een redelijke kamer maar is niet storend voor andere mensen in de omgeving. Zeker een aanrader.

• Creative geluidskaart
  • SRS audio sandbox (software)

Heb jij ook een Logitech S200?

Deze set heb ik zelf ook gehad. Vond ze erg goed (heb ze nog nogsteeds, alleen nu staan ze veilig in een doos.). Wat jij noemt over het ledje heb ik helemaal niet zo ervaren, maar dat ieder zijn eigen mening natuurlijk ;). Wat jij verder zelf ook al zegt over het zoemen van de subwoofer had ik ook. Heb daar nooit echt een goede permanente oplossing voor kunnen vinden, buiten de oplossingen die je zelf ook al noemt. Verder vond ik de bas erg bonkerig, maar je kan niet verwachten dat alles super is natuurlijk, voor die prijs (ik heb ze een aantal jaar geleden gekocht voor €20).

[Reactie gewijzigd door GiantLeap op 20 juni 2009 15:33]