Specificaties 4,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G510 Zwart Review

redbullet 18 juli 2013, 15.214 views

Huawei Ascend G510 Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • snel
  • fijn in gebruik
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• power button boven volume omhoog
  • micro usb aansluiting aan linkerkant (ben onder gewend)
  • led notificatie lampje is net te zien

Nadat mijn galaxy s2 was gesneuveld en ik pas over 3 maanden een nieuwe abonnement kon uitkiezen moest ik die tijd overbruggen. Hiervoor wou ik geen duur toestel nemen maar wel een fatsoenlijk snelle.
Ik kwam uit op de Huawei Ascend G510.

Ik was al 4.3 inch gewend en vind dit een fijne scherm grote. Verder moet er ook een flits/zaklamp opzitten met een redelijke camera. Een redelijke resolutie is ook belangrijk en het verschilt niet veel met mijn s2.

Het opstarten ging de eerste keer vlot en het was zo ingesteld.
De interface was even wennen van de Huawei, maar dat komt omdat ik stock Android gewend ben. Er zitten verschillende thema's bij dus alles kun je heel simpel aanpassen.

Het gedeelte met bloatware is klein of zelfs geen. Alle apps die standaard bij geleverd worden zijn voor de meeste gebruikers nuttig.

In de bijgevoegde handleiding staat genoeg voor als je de eerste keer Android zit.
Verder zitten in het doosje:
-micro usb kabel voor aansluiting pc
-usb stekker voor kabel in te stoppen en opladen
-oortjes
-boekjes

Na een dag het toestel veel gebruikt te hebben is mijn accu aan het eind van de avond leeg. Dus de accuduur is voor mij zeer goed (s2 was na halve dag leeg).
Na een paar benchmarks gedraaid te hebben kom ik uit bij de lg optimus x2 en de galaxy nexus qua snelheid, alleen de grafische chip is wat minder.
Hoesjes zijn er genoeg op ebay te vinden dus dat is ook geen ramp.

Conclusie:
Voor een budgettoestel doet de Huawei Ascend G510 het super.

Heb jij ook een Huawei Ascend G510 Zwart?

Bevalt hij nog steeds goed? Ik overweeg ook om hem misschien te kopen. Ziet er namelijk wel leuk uit.
ja hoor, je moet wel in je achterhoofd hebben dat het geen high end telefoon is.
Hij reageert nog steeds goed snel en accu is zeker top! heb er 2 dagen mee kunnen volhouden.
Hoe is de foto kwaliteit als je hem vergelijkt met de Galaxy S2? Weet je of camscanner er goed mee werkt?
Camera is 5 Megapixel. CamScanner doet het goed. Ik heb die gebruikt om mijn factuur te digitaliseren en per mail naar Huawei te sturen voor de 20 euro cashback en de 3x3 SmartDeal i.p.v. per snailmail zoals ze eigenlijk vragen. Met ook foto van de zijkant van de doos i.p.v. uitknippen en opsturen.

Beide geaccepteerd. :p Veel makkelijker zo. :)

Het enige is dat ik sinds enige tijd heb dat de verlichting van de touchbuttons onder het scherm af en toe niet werkt. Die blijven dan donker als je ze, of het scherm aanraakt. Onduidelijk wat hier de oorzaak van is. Hardware? Firmware? Ik heb voorlopig nog jaren garantie dus ik kijk het nog even aan.

Prettige is dat je bij Huawei een unlockcode kunt krijgen voor de bootloader wat rooten makkelijker maakt. Die had ik in een weekeinde aangevraagd en die was maandag vlot binnen.

En... er is een topic over. :p
Huawei Ascend G510 - Ervaringen, Tips & Trucs.