Specificaties Blu-Ray speler - Bekijk alle specificaties

LG BP430 Review

Mr_Viking 17 juli 2013, laatste update op 17 juli 2013, 1.781 views

LG BP430

Pluspunten

• Mogelijkheden qua streamen (MKV, ondertitels)
  • laag stroomverbruik
  • compact
  • prijs (voor een 3D-bluray)

Minpunten

• Summiere menu's/instellingen
  • Trage apps

Geluidskwaliteit Score: 4
Even een hele korte review, heb het apparaat gekocht omdat ik geen disk-based-player meer had.

Ervaringen tot dusver. Hij biedt veel waar voor de 80-90 euro die hij momenteel kost. Hij speelt CD, DVD, BluRay (3D), externe media en via DLNA. I

k heb er een filmpje op gekeken, startte lekker vlot op en verder geen problemen mee ondervonden. Alleen wel even op 24p zetten (als je daar van houdt).

Ik heb de netwerkkabel (WiFi doet hij niet) in m'n router gestopt, aan de andere kant hangt een DS212+ met daarop mediaserver-software. Via DLNA streamt hij makkelijk en snel naar m'n TV (Panasonic LCD). Hij heeft ook ondersteuning voor MKV en subtitels! Het handige aan de subtitels vond ik dat ik (bij bepaalde soorten) de grootte, positie en sync kon instellen. Alleen leek het erop dat ik deze instellingen elke keer opnieuw moest doen.

De menu's zijn wat summier, veel instelmogelijkheden heb je niet. Maar misschien heb je ook niet meer nodig. Na het aanzetten duurt het even voordat de netwerkverbinding het doet, maar dat is bij meer AV apparatuur wel zo (koude start). De Apps zijn er, maar als je een tablet hebt kun je beter die gebruiken. Zo duurt het erg lang voordat je even op buienradar kan kijken. ;-)

Afstandsbediening is mooi compact en goed vormgegeven. Met het "title/popup"-knopje kun je tijdens het streamen vanaf je externe media zien wat voor soort bestand je kijkt (qua codecs, resolutie e.d.).

Heb jij ook een LG BP430?