LG Optimus L7 II Zwart Review

Matango 17 juli 2013, 2.248 views

LG Optimus L7 II Zwart

Pluspunten

• De batterij is echt super. Bij normaal gebruik gaat hij twee dagen mee, en binnen een half uurtje is hij weer opgeladen. Dit heeft mij echt positief verrast. Verder ben ik heel blij met de front camera, waardoor ik nu ook dagelijks Skype op de telefoon. Dit gaat bijna altijd goed met prima snelheid en redelijke beeldkwaliteit (let op: dit hangt niet alleen van de tel af). Het gewicht van 118g is ook heel fijn, vergeleken bij de HTC baksteen die ik gewend was is het een licht telefoontje.

Minpunten

• Eigenlijk geen. De user interface en knoppen werken heel natuurlijk, verder is er genoeg ruimte om te customizen. Een van de eerste dingen die ik heb gedaan is het lampje achter de 2e en 3e knop (links en rechts van de grote knop) altijd aanzetten, zodat je zeker weet dat je niet de geforceerde eenknopsinterface hebt van de iphone. Onthoud wel: dit is een mid-range toestel, het doet ongeveer hetzelfde als mijn oude HTC maar dan net iets sneller, langer en beter. Verwacht geen bloedmooi scherm, maar ook geen zaken die je gaan irriteren bij normaal gebruik.

Na de diefstal van mijn HTC desire HD (4.3 in, 800x480 scherm) wilde ik niet teveel uitgeven aan een vervangende telefoon. Daarnaast was ik tevreden over de functionaliteit, dus geen behoefte aan nieuwe gadgets of supermooi beeld. Ik gebruik voornamelijk whatsapp, facebook, e-mail en maps op de telefoon. Wel was het belangrijk voor mij dat de batterij minstens een dag meegaat en dat het scherm minstens 4 inch was. Uiteindelijk heb ik via een deal bij Saturn de LG optimus L7II gekocht voor 160 euro, en die heeft mijn eisen meer dan waargemaakt. Samengevat biedt deze telefoon voor een midrange veel waarde voor zijn geld!

Heb jij ook een LG Optimus L7 II Zwart?

Probeer de uitleg die je nu bij de plus- en minpunten heb staan bij de review zelf neer te zetten, de plus- en minpunten zijn samen meer een korte en snelle samenvatting van je review met daarin alles grofweg per punt samengevat tot een paar woorden of max 2 zinnen.