Sigma EF-610 DG ST (Nikon) Review

_Peter2_ 16 juli 2013, laatste update op 16 juli 2013, 2.921 views

Sigma EF-610 DG ST (Nikon)

Pluspunten

• Gunstige prijs
  • Complete uitrusting
  • Uitgebreide features
  • Groot richtgetal

Minpunten

• Opladen flitskop niet heel snel

Features Score: 5
Aanleiding
Ik was al enige tijd op zoek naar een externe flitser voor mijn Nikon D90 om de mogelijkheden met betrekking tot flitsen te verbeteren.

Concurrentie
Ik had me in mijn zoektocht naar externe flitsers in eerste instantie geconcentreerd op:
* Metz mecablitz 36
* Metz mecablitz 44
* Nikon Speedlight SB 700

Waarbij de laatste te duur was om echt meegenomen te worden, dus ging het vooral tussen de 2 Metz flitsers waarbij voor mij het grote verschil zat in de handmatige zoom reflector van de 36 tegenover de automatische zoom reflector van de Metz 44.

Aanschaf
Van mijn schoonouders kreeg ik te horen dat zij mij een flitser voor mijn verjaardag zouden geven. Om uiteindelijk de keuze te maken tussen de 2 Metz flitsers ging ik met mijn schoonvader naar Digimaxx.

Daar werd ik gewezen op een derde flitser met vergelijkbare specs als de Metz 44, maar dan met een groter richtgetal en een lagere prijs.

Na de Metz en de Sigma naast elkaar te zien uiteindelijjk gekozen voor de Sigma.

Inhoud doos
De flitser wordt in een complete uitrusting geleverd.

De doos bevat:
• De flitser
• Een etui om de flitser in op te bergen
• Een standaard om de flitser los neer te kunnen zetten
• Een handleiding in verschillende talen.

Features
De flitser is beschikt over de volgende features:
• Verticaal kantelbare flitskop
• Horizontaal kantelbare flitskop
• Automatische zoomreflectie
• Verspreidingsfilter voor groothoek flitser
• Flits reflector
• Handmatige instellingen mogelijk
• Test-knop voor handmatig flitsen

Gebruik
Ik heb de flitser nog niet heel lang en nog niet uitgebreid gebruikt. Het plaatsen van de flitser gaat eenvoudig en de flitser staat ook stevig in de flitsschoen van de camera.

Voor eerste gebruik duurt het even eer de flitser actief is. Opladen van de flitskop duurt ongeveer 5 tot 7 seconden.

Doordat de flitskop zowel horizontaal als verticaal kan kantelen, kan het flitslicht nog steeds via het plafond worden gereflecteerd als de camera in portretstand wordt gebruikt.

Heb jij ook een Sigma EF-610 DG ST (Nikon)?

Bedankt voor je review! +2 d:)b