Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Tarabass 30 juli 2008, laatste update op 30 juli 2008, 613 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Vormgeving
  • Bouwkwaliteit
  • Ergonomie
  • Precisie

Minpunten

• Driver en ondersteuning

Algemene beoordeling
Erg fijne muis, vooral erg goed inzetbaar als game-muis. De muis heeft lekker veel knoppen en ligt fijn in de hand. Als vervanger van mijn toch wat zware MX510 is dit de ideale muis door de gewichtverdeling, welke je zelf ook kan aanpassen en waarvan je het gewicht zelf kan kiezen.

Ergonomie
Voor mijn grote handen is dit een ideale muis. Hij ligt erg fijn in de hand, maar dit wist ik al omdat de MX510 precies dezelfde vorm heeft als deze. De muis glijdt ook lekker wat de pols ontlast.

Functionaliteit
Door de vele instelbare knoppen en de instelbare dpi is hij voor alles inzetbaar. Ook zijn de extra knoppen in het scrollwheel erg fijn.

Precisie
De muis is erg precies. Na wat instelwerk in de driver is hij meer precies dan mijn oude MX510. Ook door de gladde pads aan de onderkant muist hij erg lekker en precies.

Vormgeving
De vormgeving is erg gaaf. Ik heb de tweede versie welke blauw van kleur is en erg goed past bij mijn spidermankast. De kabel is goed afgewerkt met een katoenen huls, en het materiaal bij de duim en pink is van rubber wat hem lekker veel grip geeft, maar ook mooi afwerkt. Vind het scrollwheel wel erg hoog wat wennen is, maar dit maakt hem niet lelijk.

Bouwkwaliteit
Deze is zoals bijna alles van Logitech erg goed te noemen. De muis is gemaakt van duurzaam materiaal en je kan er jaren plezier van hebben. Ook lijken de padjes wat slijtvaster, welke bij mijn MX510 vrij snel versleten waren. Maar dit zal de toekomst leren. Het rubber bij duim en pink is erg fijn en geeft extra houvast en voelt fijn aan. Ook de knoppen en het scrollwheel voelen solide aan en maken het een goed en stevige apparaat.

Drivers en onder- steuning
Ben niet zo kapot van de setpoint-driver. De mouseware-drivers waren kleiner en makkelijker en was geen combinatie van muis-, en keyboarddriver. Misschien is dit even wennen, maar eenmaal ingesteld hoef je er ook niet veel meer te zijn. Wel vind ik het fijn dat ze voor deze muis mijn XP64 ondersteunen, wat (nog steeds) niet het geval is met de mouseware-drivers.

De prijs is vrij hoog. Voor een muis vind ik het persoonlijk veel geld, maar toch is de muis het geld waard. Het is beter wat meer uit te geven voor iets wat je veel gebruikt, maar volgens mij had het wel wat goedkoper gekund. Zeker de mate waarin Logitech zijn producten verkoopt.

• USB
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

Kort maar duidelijke review, netjes met de tussenkopjes & een korte toelichting van waarom je iets goed / niet goed vind. En tsja, de prijs. Inderdaad geen goedkope muis, maar niet te vergelijken met een trust predator (die ook al 30 euro kost), of een standaart oem muisje van 5 euro, Bij mij heeft deze muis het een dikke 2 jaar perfect gedaan, en nu geniet me broer er van (g9 dus g5 werd overbodig). Enjoy je muis, hij doet het lang :D
Bedankt voor je waardering. Het is inderdaad een korte review, maar wilde dan ook niet teveel op het technische gedeelte ingaan. Dat weten we allemaal wel. Ik hoop dat ik het gebruiksgemak, en dat wat je niet kan aflezen aan de specs, goed heb overgebracht. En dat ik er lang en veel plezier van ga hebben komt wel goed. Dat is met mijn MX510 gelukt (ding is bijna kaal) en dat gaat met deze ook helemaal goedkomen :)
Heb zelf ook de G5 al ruim 2 jaar in gebruik en inderdaad hij bevalt prima.
Over het nut van die gewichtsverdeling zijn de meningen nogal eens verdeeld.
Heb het zelf niet in gebruik en deze muis heeft verder prima gebruiksgemak en volstaat prima voor waar ik hem gekocht heb en dat is gamen.
Ondanks de hoge prijs vind ik hem het geld wel waard en ik vind dat Logitech de drivers veel te log maakt waardoor ze veel te veel onnodige troep installeren op de pc.
Verder een prima review
Dat van die gewichtjes is gegroeid door de klachten die er vaak waren over de zwaarte van de voorlopers zoals de MX510. Daarom had ik bijvoorbeeld ook de gewichten eruit gesloopt om hem zo lichter te maken. Ik vind het nu dan ook extra makkelijk dat ik zelf kan bepalen hoe zwaar ik hem maak. Gelukkig hoef ik nu niet meer een spisplinter nieuwe muis uit elkaar te slopen om dan de gewichtplaatjes eruit te halen, met alle risico's van dien. Ik ben erg tevreden tot dusver en zeker over de gewicht-mogelijkheden :)