Compaq Presario CQ57-401SD Review

noahwallaartNewbie 15 juli 2013, 272 views

Compaq Presario CQ57-401SD

Pluspunten

• Prima voor internetten
  • robuust gebouwd
  • lekker toetsenboord

Minpunten

• produceert enorm veel lawaai en en warmte
  • is best sloom voor normale programma's als media player etc..
  • kan niet veel afspelen.

Ik heb deze laptop nu voor ongeveer een jaar. Ik ben er helemaal niet tevreden mee, alles wat een laptop nou ongeveer zou moeten kunnen, kan deze laptop eigenlijk niet. Als ik bijvoorbeeld een film hierop wil kijken met HD kwaliteit, kan ik wel lang wachten, het gaat laggen of helemaal niet werken. HQ kan hij wel afspelen, maar daar blijft het bij (480p). Het produceert enorm veel herrie, en ook veel hitte. Dit kan wel lekker zijn als je s'winters het koud hebt, maar of je er nou anders blij van wordt.... Wat wel prima is aan deze laptop is hoe sterk hij gebouwd is, ik heb hem al een aantal keer laten vallen, maar er zat geen krasje aan, ook niet aan het beeldscherm trouwens. Verder voor internetten een prima laptop, maar ik neem aan dat mensen tegenwoordig wel wat meer verwachten van een laptop. Met elke smartphone kan je smsen, maar je wilt natuurlijk een smartphone die goed presteert.

Heb jij ook een Compaq Presario CQ57-401SD?

Probeer voor hd-films "mediaplayer classic home cinema" of "vlc" (en zet bij die laatste gpu-versnelling aan), dan draait hij alles, ook 1080p vloeiend.
De gpu-versnelling zit niet in mediaplayer van windows en de cpu is niet snel genoeg om 't zelf af te handelen (op veel plekken na te lezen trouwens, inlezen voorkomt dit soort problemen).

Voor youtube op 720p kan je beter Chrome of Firefox gebruiken, betere gpu-versnelling weer.
In de bios kan je trouwens ook de fanspeeds aanpassen, maakt ie minder lawaai of wordt ie minder warm, wat je zelf wilt.

Een beetje research voor je iets koopt is natuurlijk handig. De cpu+gpu hierin en de weinige hoeveelheid geheugen zijn ook alleen handig voor een beetje internetten en word/mail/filmpjes.
Hopelijk heb je wat aan bovenstaande! :)