Pioneer HTP-071 Review

Abuser 15 juli 2013, laatste update op 15 juli 2013, 295 views

Pioneer HTP-071

Pluspunten

• Compleet
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Muziek en film klinken goed
  • Ondersteuning ARC
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Goed instellen is wat tijdrovend en soms lastig(er)
  • Moet redelijk vaak van modus/preset wisselen
  • Geen USB-aansluiting
  • Geen uitgebreide handleiding (op papier) meegeleverd

Geluidskwaliteit Score: 4
Dit is mijn eerste review, dus als er nog wat mist o.i.d. dan kan je dat gerust melden.

Op 11-07-2013 was deze set in de aanbieding bij hificorner.nl. Ik wilde al een tijdje beter geluid voor mijn TV en had de Onkyo HT-S6505 op het oog, maar was nog niet geheel overtuigd. Toen de kans zich voordeed om een (in mijn niet-audiofiele wereld) gelijkwaardig systeem goedkoper aan te schaffen heb ik deze gegrepen. In mijn ogen is het een mooie en complete starterset. Tot nu toe (na het kijken van enkele films en muziek DVD's) ben ik erg tevreden over deze set.

De set is compleet en erg makkelijk aan te sluiten. In de handleiding (die overigens slechts in verkorte vorm op papier wordt meegeleverd) staat alles duidelijk uitgelegd. Het installeren van de set zelf is dan ook niet erg lastig. Als de boxen eenmaal zijn aangesloten, kan de andere apparatuur worden toegevoegd. Ook dit is een makkie. Het mooie van deze set is dat ARC wordt ondersteund. Als je TV dit ook ondersteunt (bij mij niet het geval) scheelt dat weer wat extra kabels.

Eenmaal aangesloten heb ik er meteen een muziek DVD'tje ingeslingerd. Het geluid viel aanvankelijk tegen, maar na wat rommelen met de instellingen klinkt het nu erg goed. Films en muziek klinken mooi helder (mits juiste instelling) en het lijkt alsof je je er middenin begeeft. Wat wel opvalt is dat de bass minder erg (dan verwacht) voelbaar is. Nu kan je dit als een pluspunt zien, maar mij is altijd verteld dat je bass niet moet horen maar voelen. Dat ontbreekt dus nog een beetje.

Al met al is het prijstechnisch gezien een mooi set om mee te beginnen. Hoewel ik de set pas enkele dagen heb, verwacht ik er nog veel plezier van te beleven.

Heb jij ook een Pioneer HTP-071?