Wolfgang AT-AS40SE Zwart Review

Superkoerier 15 juli 2013, laatste update op 15 juli 2013, 2.081 views

Wolfgang AT-AS40SE Zwart

Pluspunten

Minpunten

• niet direct negatieve punten die zijn opgevallen

Met de gedachte dat Ubuntu Mobile er wel snel zou komen én een Nokia E72 waarvan de batterij met de dag slechter werd reageerde ik midden mei enthousiast op een advertentie van de Aldi voor deze telefoon. Als tijdelijke oplossing in afwachting van iets dat er tot de vandaag nog steeds niet is.

Voor 119 EUR was ie voor mij om 9:14, één uur en een kwartier nadat het filiaal open ging.

Direct de SIM er in gestopt en daarna nog maar één keer eruit gehaald om te kijken of ik via de SIM de contacten kon exporteren.

In vergelijking met de Nokia E72 was dit een hele stap voorwaarts op heel veel punten. Op twee punten niet, namelijk:
- het ontbreken van een fysiek toetsenbord (logisch, maar toch)
- het ontbreken van een flitsunit/ zaklamp

En dat zijn geen eens nadelen omdat het ontbreken ervan samenhangt met de featureset die van te voren bekend is. (de consequentie ervan is vaak de verrassing)

Qua Apps en mogelijkheden tot eenvoudig combineren van alle voorzieningen is het een hele vooruitgang.

Wellicht is een Appeltje of een Samsung S4 beter, ik kan het echter niet vergelijken omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Hoe dan ook: ben er blij mee. Zeker omdat je voor de prijs van 6,5 van deze telefoons ook één Apple iPhone 5 kan kopen.

Het OS wat standaard wordt meegeleverd is een kale Android 4.0 met daarin opgenomen wat brute Wolfgang plaatjes en achtergronden. Iedereen die een telefoon aan een PC kan hangen weet daar wel raad mee.

Behalve dat je informatie over je leven weggeeft aan Google valt daar verder ook weinig bijzonders over te melden. Het is Android met alle voors en tegens.

Heb jij ook een Wolfgang AT-AS40SE Zwart?