Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Drakonia Review

Gertson 14 juli 2013, 1.357 views

Sharkoon Drakonia

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Ligt lekker in de hand
  • LEDS

Minpunten

• Geen

Heb deze muis bijna een jaar in bezit, en het is echt een geweldige muis. De muis ligt lekker stevig in de hand door de rubberen grips, en het gewicht is aan te passen met 6 gewichtjes. De print vind ik persoonlijk erg tof, het is weer eens wat anders. De print is zeer gedetailleerd en scherp, het ziet er niet goedkoop uit. Verder zijn de LEDS leuk meegenomen. De dpi is makkelijk aan te passen met de switch, en de LEDS aan de linker kant geven aan op welke stand DPI je muis staat. De software die er bij zit is ook erg handig om zelf een profiel voor aparte games in te stellen. Het profiel kun je dan aanpassen met 1 klik op de knop aan de linkerkant van de muis. Ik gebruik die functie overigens niet.

Al met al, is dit een zeer goede muis voor een belachelijk lage prijs als je kijkt naar de mogelijkheden en het uiterlijk. Aanrader!

Heb jij ook een Sharkoon Drakonia?

Heb je eerder muizen gebruikt rond deze prijsklasse? Zo ja, hoe vergelijken ze met de Drakonia?

Hoe speelt de muis bij games? Zijn de extra knoppen aan de zijkant goed bereikbaar?

Naast deze vragen zou ik ook wat meer in-depth over de bouwkwaliteit willen weten. Heeft de muis een goede klik als je het indrukt? Wiebelt de scrollwheel heen en weer sinds het naar rechts en links kan? Zijn er tekens van slijtage op de muis?

Ik zou het fijn vinden als je het kan beantwoorden :)
De knoppen zijn zeer goed bereikbaar. Je zit als het ware met je duim op de rubberen grip aan de zijkant, en net daarboven zitten de zijknoppen voor volgende en vorige. Het scrollwieltje wiebelt niet, ook al gebruik ik mijn scrollwheel bijna alleen maar om te scrollen. Ook heeft de muis een prima klik als je het mij vraagt, en is er nog geen teken van slijtage te bekennen op de print.

Ik heb zelf niet echt duurdere muizen gehad dan deze, maar heb wel eens de Logitech G300 of 500 gebruikt, volgens mij allebei. Ik zou niet echt snel een merkbaar verschil op kunnen noemen tegenover de Sharkoon Drakonia. Voor deze prijs, een echte aanrader
Ik vind de glossy finish vervelend. Er komt veel gamer-grease op, ook tussen de rubberen gleuven aan de zijkant, design foutje zeg ik dan maar. Verders is deze muis goed (ook al heb ik geen vergelijkingsmateriaal), ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.