Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm Review

freakingtimmie 14 juli 2013, 993 views

Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • mooi design met wisselbare gekleurde ringen
  • rubberen mounts
  • idd erg stil

Minpunten

• Jammer dat dit product er nog niet in de sp versie er is
  • Geen bevestigsoptie voor als je 2 fans achter elkaar wilt monteren (klik systeem)

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Extra fans nodig voor in m'n desktop omdat met de corsair H100i de luchtflow naar buiten groter was dan dat wat er naar binnen ging.

Hiervoor op zoek gegaan naar een grote fan die stil genoeg was.

uiteindelijk uitgekomen op de corsair af 140 quite edition.
Helaas is er nog geen sp versie van dit model, anders was ik voor deze optie gegaan.
Hiervoor wel een verzoek gedaan op het corsair forum zelf. waar een post voor is.

in totaal 3 van deze fans besteld bij highflow.

Hierdoor dus ook op dit forum terecht gekomen.

Kan hier nog een hoop leren, daar ben ik zeker van.

Heb jij ook een Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm?

een SP fan van Corsair als intake op je kast heeft alleen nut als er toevallig een drivecage achter zit met zeg ... 4x een HDD. Hierdoor is luchtdruk belangrijker dan meer flow. Duwen VS tocht als het ware.

Voor goede 140mm fan's die wat meer luchtdruk geeft kun je kijken naar een Noctua oplossing.
Bv: pricewatch: Noctua NF-A14 FLX, 140mm

Deze zijn heerlijk stil =)
Ik had juist begrepen dat de sp versies beter gebruikt kunnen als er een filter voor zit

de fans die jij aanraad zullen ongetwijfeld ook heerlijk stil zijn, echter vind ik die er kwa kleurstelling niet mooi uitzien.
Ze zijn idd niet echt 'mooi'

Wbt filters. Tenzij je ook nog lucht door een radiator moet drukken zijn flow fans beter. Probleem van SP type fan's is dat ze niet genoeg /meer lucht aantrekken, alleen aanwezige lucht doordrukken. Kijk anders ook naar de Noiseblocker series.
Ze zijn idd niet echt 'mooi'

Maar (verbeter me als ik het fout heb) de sp versies zijn er juist toch voor meer flow door een filter heen en stiller?
Er zit absoluut een omslag punt in. Maar tenzij jij een heel dik filter hebt is een SP fan onzin. Corsair levert al zijn kasten standaard ook niet met SP type fan's en daar zitten gewoon filters voor =)
Wat voor systeem zou dat moeten zijn?
[...]
Wat voor systeem zou dat moeten zijn?
Ik heb nu 2 fans achter elkaar zitten in mn zij plaat (ben eve de juiste benaming kwijt)
die richting mn video kaart blazen

Niet ideaal en wil nog een mogelijkheid maken om de 2 fans naast of onder elkaar te plaatsen