Asus A7N8X-E Deluxe Review

Cafe Del Mar 25 januari 2006, 620 views

Asus A7N8X-E Deluxe

Pluspunten

• 4 IDE toestellen
  • 4 SATA toestellen
  • on-board Soundstorm chip
  • zeer handige en uitgebreide gids BIJGELEVERD + online beschikbaar
  • handige indeling om zelf wat te prutsen

Minpunten

• achterlijke USB2.0 support vond ik
  • maar 2 IEEE1394 poorten, dat had meer gemogen
  • IEEE1394 mocht ook al op 800 lopen en niet op 400, maar ja

Layout Score: 5
Algemeen genomen is ie goed, dat hoeft niet betwijfeld te worden, niet ZEER GOED, omdat er hier en daar toch iets loos is:). Het heeft bijzonder lang geduurd eer ik de USB 2.0 aan de praat kreeg op 2.0 en niet op 1.1 - kan aan mij liggen ook natuurlijk;) Maar voor die prijs leek me dat toch echt een koopje. Ook de support voor SATA was niet ideaal, ik moest zelf een disketje maken met de drivers voor WinXP te installeren, ik had er graag een handleiding bij (ikwist niet dat je op F6 moest kikken), ik ben er nog niet uit of de handleiding van ASUS dan wel van MS had moeten zijn, maar dat disketje.. volgens mij heeft niet iedereen een paar pc's waar hij dan dat disketje op kan maken

het BIOS is overzichtelijk en makkelijk in te stellen

documentatie over RAM, type en mogelijke configuraties is ook bijzonder summier en nogal onduidelijk vond ik

Heb jij ook een Asus A7N8X-E Deluxe?

denk dat de negatieve eigenschappen enkel aan u liggen ze :)
heb 't zelfste mobo & heb die al in meerdere pc's gestoken, maar nog nooit problems gehad mee usb.
windows kent standaard heel weinig alternatieve harde schijf controllers, dus redelijk normaal dat ge daar driverke voor nodig hebt...
ik vinnet zeer goed moboke ze & 'k zoet hogere score's geven.
overclockbaarheid is niet mogelijk via bios, dus da's 't enigste minpunt
Voor overklokbaarheid moet je deze zeker niet kopen, hij komt nauwelijks boven de 185fsb door het lage voltage op de chipset.