Specificaties 4,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Acer Liquid E2 Zwart Review

rica36 14 juli 2013, 4.143 views

Acer Liquid E2 Zwart

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • De quad-core cpu is super snel ( te vergelijken met de galaxy s3)
  • scherp beeldscherm
  • Dts audio ( regelbare hoge en lage tonen met als gewenst, super harde bass)
  • 8mp camera met led flits
  • De dubbele speakers aan de achterkant geven hard geluid
  • multitasken geen probleem
  • front camera
  • De accu gaat met normaal gebruik 2 dagen makkelijk mee, intensief gebruik gaat hij 18 uur mee.

Minpunten

• Als de audio jack er niet goed in zit krijg je slecht geluid
  • de dubbele speakers aan de achterkant zien er nou eenmaal niet uit
  • die van mij is beschadigd geraakt bij de audio jack , zie afbeelding

Ik zocht naar een snelle telefoon vergelijkbaar met alle high-end telefoons zoals de galaxy s3 enzovoorts. Dat leed ertoe dat ik waarschijnlijk moest zoeken naar een telefoon met een quad-core processor zoals de s3. Toen ik aan het zoeken was op tweakers kreeg ik al snel door dat acer de enige was met een goedkopere telefoon met quad-core processor, namelijk de liquid e2! Hij was net uit en ik heb er zo'n 240 euro voor betaald.

Toen ik de telefoon eindelijk binnen kreeg en ik hem opstartte merkte ik al meteen dat de telefoon super snel is! Hij lag lekker in de hand en het beeld is te vergelijken met hd. Het eerste wat ik natuurlijk deed is de camera testen en dat deed ik met plezier want tot mijn verbazing was de 8mp camera waar niet iedereen zo tevreden mee was toch wel super scherp! ( op het beeldscherm zelf natuurlijk, je hoeft de telefoon niet te kopen als je de foto's wilt uitprinten op groot formaat )

Op de telefoon zit DTS audio, dat zei me niets tot ik het aanzette! Je kan zelf de hoge tonen en de bas harder of zachter zetten. ben je een liefhebber van harde bas? Zet de bas op hard en je oren worden eraf geblazen! ( dat ligt natuurlijk ook aan je koptelefoon ). Over het geluid ben ik heel erg te spreken!

Nu heb ik de telefoon al ongeveer 3 maanden in gebruik en hij bevalt me super goed! Hij is nog niet vast gelopen of gaan storen. De zogenaamde acer smile ( front speaker ) is wel wat viezer geworden, maar dat vind ik zelf niet zo'n groot probleem. Ik heb vanaf het begin de beschermfolie die erop zat erop gelaten! Dat is een goede tip, want er zijn nog niet zoveel accessoires te vinden voor deze telefoon behalve 1 hoesje! Alle apps werken trouwens ook vlekkeloos en daarmee is denk ik wel genoeg gezegd, wil je nog wat weten kan je me een bericht sturen!

link voor hoesje:

Heb jij ook een Acer Liquid E2 Zwart?

Hoi Ricardo,

Dank voor de review.

De wifi ontvangst/bereik ervaar ik als matig tot slecht. De verbinding met de router valt volledig weg als ik 8 meter van de router verwijderd ben. Dit heeft mij helaas doen besluiten de acer liquid E2 terug te sturen. Tweede exemplaar in gebruik genomen en helaas weer hetzelfde probleem.

Ik heb vandaag de E2 nr.3 besteld, nu bij een ander leverancier, de eerste 2 zijn helaas retour.

Wij lopen thuis rond met 3 verschillende gsm's: sony's en de acer E1 en dus geen problemen met wifi.
Verder vind ik hem een zeer goede en vlotte gsm en voldoet voor de rest aan mijn wensen, helaas behalve de wifi dan.

Ik woon in een 2_1 kap woning, verdieping 1, op slaapkamer 1 heb ik net bereik, loop ik 4 meter verder naar slaapkamer 2 is wifi dead: geen enkele streepje terwijl mijn zoon met z'n E1 nog 2-3 strepen heeft en daarmee prima bereik.
Ik zou graag willen weten wat jouw ervaringen zijn met wifi ontvangst/bereik?

Alvast mijn dank,
Sony
Beste sony,

Ik heb geen last van enige verbindingsverlies, ik woon in een betonnen rijtjeshuis en volgensmij is er niet veel slechters voor je verbinding dan dat. Als ik op de eerste verdieping ben is mijn verbinding nog over de helft!

Ik weet niet waarom jou toestellen er zo'n probleem mee heeft, Ik verwacht dat het aan je router ligt ( niet perse je router maar wel de plek waar die staat )

Wat ook een tip is is een wifi uitbereider, dat is een apparaat dat je in de stekker steekt en hij vergroot het bereik van je router.. waarschijnlijk is dan je probleem verholpen!

ik heb een school van 8 verdiepingen en daar is ook geen probleem te bekenen behalve in de lift, maar daar heeft niemand verbinding!

ik hoop je geholpen te hebben sony!