Specificaties Quad core @ 3,4GHz-3,8GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-3570K Boxed Review

Pataar 13 juli 2013, 2.061 views

Intel Core i5-3570K Boxed

Pluspunten

• Snel genoeg voor internetten en e-mails.
  • De ingebouwde GPU is gewoon goed.

Minpunten

• Kan na lang intensief gebruik extreem heet worden

Deze CPU is erg goed hij doet alles zonder moeite. Ik heb geen GPU dus gebruik ik de ingebouwde GPU de Intel HD Graphics 4000 deze is boven verwachtingen en ik kan Bioshock op 1900*1200 spelen op 25 frames per seconden. hij heeft meer moeite met Minecraft dan Bioshock. Als je langere game-sessies hebt kan de CPU temperaturen van 85 graden berijken en dan zijn de prestaties erg teleurstellend, ik gebruik de koeler die al meegeleverd was. Voor normaal gebruik (e-mails en internetten) is deze CPU precies wat je nodig hebt lekker snel en opent mails super snel. Dus ik beveel deze CPU erg aan.

• Asus P8Z77-M PRO
  • 4 GB corsair RAM
  • 64 gigabite ssd (voor windows)
  • 1TB western digital caviar black

Heb jij ook een Intel Core i5-3570K Boxed?

25 fps is toch niet lekker gamen? Vooral niet bij een spel als Bioshock, waar toch wel enige shooter stukken in zitten.
Ik wil ook gaan upgraden naar een 760 ik heb 580 watt voeding dus dat is mogelijk. Maar 25 frames is eigenlijk best speelbaar op 1600*900 heb ik 30 frames dus dan kun je beter een beetje hoger gaan en dan 5 frames minder hebben.
Dat er zoveel warmte geproduceerd wordt is vooral door de slechte stock-koeler en omdat je de ingebouwde gpu gebruikt. Heeft je case zelf wel genoeg fans want te weinig airflow kan ook wel een probleem zijn.
Ik denk dat ik voldoende airflow heb ik heb een fan aan de achterkant die geeft lucht aan mijn CPU en een fan aan de voorkant voor mijn harde schijven
Misschien een beetje aan de late kant, maar zoals ik begrijp uit jouw reactie heb je zowel aan de voorkant als aan de achterkant van je systeemkast een ventilator zitten die lucht IN de kast blaast.
Voor een betere airflow/warmteafvoer is het aan te raden om gebruik te maken van "eenrichtingsverkeer". Wat ik bedoel is de ventilator aan de voorkant gebruiken om lucht in de kast te blazen en de ventilator die aan de achterkant (bij de CPU) gebruiken om de lucht uit het systeem te blazen.
Doordat je op dit moment twee (of meer) ventilatoren tegen elkaar in laat blazen krijg je dode/stilstaande lucht en kan de warmte minder efficient worden afgevoerd.
Ik had me een beetje fout verwoord. Ik heb een push pull setup maar als die bij de harde schijven toch "pullt" dan worden die toch ook goed gekoeld?
Ligt eraan welke kant hij op "pulled";-)
Maar wat jij zegt kan ook hoor, de lucht aan de achterkant in de kast zuigen/naar de CPU blazen en aan de voorkant de kast uit blazen. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat warme lucht in principe stijgt, dit zal (een kleine) invloed hebben op de temperaturen in je systeem.
Ik zal je sterk aanraden om voor 3 tientjes een betere koeler te kopen.
De stock cooler is gewoon niet in staat om de cpu op een gewenst niveau te houden.

Ik heb een Cooler Master evo 212 welke mijn processor, i7 3770K, niet hoger dan 30 graden laat komen. Deze heb je al voor ongeveer 25 euro.
Dankjewel voor deze reactie ik zal zeker eens op onderzoek uitgaan welke fan ik moet gebruiken
Er is niks mis met de stock cooler van deze CPU, echter als je de ingebouwde GPU gaat gebruiken kan ik me voorstellen dat die veels te warm word. Mijn I5 3570k werd tijdens het gamen maximaal 60 graden met de stock cooler, ik gebruikte dan wel een videokaart. Met een simpele koeler van 20 euro erop scheelt het al snel 10 graden in temperatuur
Wie gebruikt er nou nog een stock cooler? :P
Als je geen GPU hebt en deze CPU zo intensief gebruikt, krijg je hoge temperaturen met de stock cooler. Dat zorgt voor een minder lange levensduur, ik zou wat geld smijten naar een goeie koeler.
Ik heb voor 30 euro een tijdje geleden een Artic Freezer i30 gekocht, en bij mij wordt ie niet hoger dan 45-50 graden onder langdurig full load.