Specificaties Octa (8) core @ 4GHz-4,2GHz - Bekijk alle specificaties

AMD FX-8350 Black Edition Review

Devion 13 juli 2013, 6.384 views

AMD FX-8350 Black Edition

Pluspunten

• Performance is goed, al zijn het eigenlijk maar 4 cores terwijl de advertenties toch echt zeggen 8.
  • Installatie is een piece of cake.

Minpunten

• Northbridge van moederbord werd flink heet door deze CPU.
  • Stock koeler kan de CPU maar nauwelijks bijhouden, erg erg warm. (>60c in 21c ambient).

Ik had al een tijdje een Core i7 (950) en vond dat het wel eens tijd werd voor een nieuw setje cpu + mobo. Als ik terugkijk op de laatste jaren is goed te zien dat Intel al 3x van socket is veranderd terwijl AMD netjes binnen het AM3+ segment blijft.

De keus voor mij was dus eigenlijk simpel, het werd een AMD. Ik had in eerste instantie toen ik hem kost geen idee dat het een black edition versie was (Multiplier unlocked voor de "leken"). Hetgeen het een kleine verassing was toen hij binnen kwam.

Installatie van de cpu was een schijntje maar dat is eigenlijk voor geen een processor meer tegenwoordig iets lastigs. Ik heb 2 dagen de normale stock koeler gebruikt voordat ik mijn H100 kon gebruiken (Ik was nl. m'n socket hooks kwijt die gelukkig door een vriendelijke medetweaker heb kunnen aanvullen).

Qua performance, voordat de H100 erin ging liep hij soms wat heet aan, waarbij ik ging twijfelen of de koelpasta wel goed was of niet. Houd daar dus rekening mee, de standaard koeler is niet echt geweldig voor de cpu.

Heb jij ook een AMD FX-8350 Black Edition?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Er zijn 8 cores. Alleen zitten er 2 cores per 1 module.

4*** series are 2 modules with 2 cores per module = 4 cores.
6*** series are 3 modules with 2 cores per module = 6 cores.
8*** series are 4 modules with 2 cores per module = 8 cores.

Voor meer info zie

Het is dus niet zo dat ik maar 4 cores zie..
Wel raar. Windows hoort er netjes 8 te zien.
Beetje laat, maar voor de mensen die mee lezen😉.

Windows ziet 4 cores en 8 theads, dit is bewust gedaan voor optimalisatie. Zo worden bvb eerst core 1 en core 3 aan het werk gezet, en die zitten in verschillende modules. Dat is sneller. Zo lang je 1 t/m 4 cores gebruikt, hou je meer cache over per core op deze manier.
Beter laat dan nooit!😉
Amen :') Lekker op tijd want heb vorige week mijn eerste Ryzen systeem afgeleverd haha
je snapt dat met de leeftijd van AM3+ dat het aftellen is tot AMD4 ?
Ben benieuwd - Steamroller komt dit eind dit jaar / volgende jaar uit en die is tevens AM3+. Dus ja het is aftellen maar is het iig aftellen tot ergens eind volgend jaar, niet qua intel die nu zo goed als bijna elk jaar met een nieuw socket komt.
Na steamroller gaat het waarschijnlijk AM4 worden. Dan is het voetje echt te oud.
het is inmiddels Maart en we weten dat de AM3+ dus nog wel even meegaat.
Een Intel 4770K heeft ook een "oude" voet en ik denk dat deze er uiteindelijk sneller eruit gaat dan de AM3+
ik denk dat jij een foutje heb gemaakt door te denken dat je een hyperthread cpu heb wat niet zo is.
Je CPU heeft 8 cores heeft ie dat niet bij jou is er iets goed mis.
Vind het btw. geen best upgrade, van een Core i7 950 naar deze cpu. Heb zelf de i7 920, lekker opgeklokt en ik zie geen enkele reden om die in te ruilen voor een FX-8350.

De conclusie kan je beter aanpassen, het zijn idd 8 cores verstopt in vier modules.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 26 augustus 2013 13:12]

Het is ook geen mega upgrade en zo was 't ook niet bedoeld. M'n P6T bordje waar de i7 op zat was lichtelijk aan het vergaan, als je dan iets zoekt op hetzelfde performance niveau zat Intel toch een stuk duurder qua budget.
Heb deze ook. Fijne CPU. Vergeleken met m'n i7-3770K is ie best snel. Hij voelt lekker snel aan. De 3770 kan wel eens haperen. Die HT in de 3770K werkt toch niet zo mooi als deze module achtige opzet. In benches verslaat de 3770K de 8350 wel maar in de praktijk merk je daar niets van.
Raar dat er maar 4 cores zijn,ik draai de FX 8120 ,en heb er toch echt 8,misschien even in de bios kijken of dr n core aan/uit functie in zit ?
De CPU heeft 4 modules, elke module heeft 2 cores die een aantal onderdelen samen delen.