Point of View GeForce GTX 670 2GB Review

Devion 13 juli 2013, 180 views

Point of View GeForce GTX 670 2GB

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel
  • Downclock bij te heet worden (was ook een must)

Minpunten

• Standaard reference koeler van Nvidia - Deze wordt heet bij veel load.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Toen de GTX670 uit kwam duurde het even voordat deze ook daadwerkelijk aanwezig was bij de diverse winkels. Prijzen liepen redelijk uiteen van 390 tot 460+. Ik had mijn oog laten vallen op de POV versie van 398, die gelukkig bij 4launch nog 1(!) op voorraad was. Het reference board van de POV versie is de kleine variant, als je 'm uitpakt heb je dus wel het gevoel dat het meer plastic is dan PCB.

Zoals alle 670's heeft ook deze 2x 6 pins voeding nodig waarbij je gebruik kan maken van je voeding of de molex->6 pins converters.

Installatie is vlot en doordat de kaart niet al te diep is kan je 'm in zo goed als alle kasten makkelijk inbouwen.

Na enkele maanden heb ik de standaard koeler wel vervangen voor een Arctic Accelero Hybrid (In principe de corsair H80 alleen dan voor videokaarten.), helaas doordat het een mini PCB is ipv de normale GTX680 ga je met de installatie daarvan nog wel een paar keer de mist in. Maar het werkt wel (idle 45 graden naar 30, load 85 naar 41!)

Heb jij ook een Point of View GeForce GTX 670 2GB?

Referentie cooler is inderdaad waardeloos, geeft constant een irritante brom, ook op laag RPM.
Een van de redenen dat ik er ook een 3rd party cooler op heb gezet. Nu moet ik wel zeggen dat het geluid wel aanzienlijk minder was dan een gtx470 - als die boven de 80% fan speed kwam leek 't alsof er een boeing stationair stond de draaien.