Specificaties 8GB DDR3 (SODIMM) (kit van 2) @ 1.333Mhz - Bekijk alle specificaties

Corsair Mac Memory CMSA8GX3M2A1333C9 Review

weeraanmelden 13 juli 2013, laatste update op 13 juli 2013, 732 views

Corsair Mac Memory CMSA8GX3M2A1333C9

Pluspunten

Minpunten

• Ondanks dat er op het label staat; Mac Memory, zegt Corsair: Werkt niet met een mac.

Stabiliteit Score: 1
Niet compatible met Mac, volgens Corsair!
Ondanks er op de label, de verpakking en volgens de site staat; Compatible with Mac.

Created By: Henry TS (7/11/2013 3:13 PM)
Dear Valued Customer,

That memory is not compatible with your IMAC. Majority of our memory is now 512x8 in density and your IMAC will only take 256x8. The only memory by corsair that will work with your IMAC is CMSA8GX3M2A1066C7

Gelukkig zijn de medewerkers van MyCom (in Hilversum) toppers en krijg ik mijn geld terug, wil ik via deze weg waarschuwen dat het geheugen niet werkt.

Ik krijg kernel panics met dit geheugen.

De volgende zinnen zijn omdat ik minimaal 150 woorden moet toevoegen:
Corsair SODIMM DDR3,CL9,1333-8GB KIT

Part Number CMSA8GX3M2A1333C9 Lot Code
Product Family DRAM I Don't Have a Lot Code
Product Series DDR3

With a Mac that's been upgraded to the maximum amount of memory it supports, you'll spend less time waiting for your applications to buffer data to the hard drive, and more time working — or playing. Upgrading memory can also be a cost-effective way to get more life out of your older system: before you trade up to a new one, just upgrade the memory.

Heb jij ook een Corsair Mac Memory CMSA8GX3M2A1333C9?

Het werkt wel met macs, alleen niet met ouden, zoals Corsair (toppie service) al zei: memory density is een issue wat antieke macs zoals de jouwe dus niet goed snappen. Ze geven je zelfs aan welk model WEL werkt.

Het werkt met macs, alleen niet met jouwe. Die van jou, met een oude Nehalem i3 CPU, kan inderdaad niet zo veel aan qua geheugendichtheid en voltages.

Mac =/= mac. Compatible met MODERNE macs. Niet met ouwe. Je krijgt het ook niet in een oude Apple Aptiva hoor!

Je kunt "supersimpel" doen en zeggen mac=mac maar het blijven gewoon computers, DDR3, DDR2, en verschillende soorten. Als Apple echt goed bezig was geweest hadden ze zoals ELKE fabrikant gewoon een QVL uitgegeven die jij had kunnen bekijken. Ik vind het toppie service van Corsair dat ze je vertellen welk geheugen wel werkt, bespaart jou weer nadenken/uitpluizen hoe en wat. 256-density is niets meer dan logisch ;)

Ik vind je beoordeling dan eigenlijk ook onterecht, je hebt het product namelijk niet kunnen reviewen. Je hebt zonder te kijken benzine in je dieselauto gestopt en klaagt dat de benzine niet goed is. 5 sterren voor Corsair voor een toppie service.

[Reactie gewijzigd door Umbrah op 13 juli 2013 13:24]

Ik heb dit geheugen gekozen aan de hand van de memory adivsor van Corsair.
Achteraf bleek dat dit type het niet doet, dus deze review is wel degelijk reel.
Hello, does it work with a Macbook Pro 15 inch mid 2012?