Kingston Ultimate CompactFlash 32GB Review

Nomad 12 juli 2013, 402 views

Kingston Ultimate CompactFlash 32GB

Pluspunten

• Snel
  • Erg goedkoop
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Geen recovery software zoals Sandisk er bij levert

Zeer fijn kaartje, zeker voor het geld. Haalt ruim 40MB/s schrijfsnelheid en zo'n 50MB/s leessnelheid (getest in windows 7 met USB 3 cardreader en HDtune) . Dat maakt hem ruim snel genoeg voor mij en mijn dslr's (5d2 en 5d3). In de praktijk haalt het kaartje ook soortgelijke snelheiden in mijn 5d3.

Betrouwbaarheid is tot nu toe prima, dit is mijn 3e kingston kaartje, geen van allen zijn ze onbetrouwbaar gebleken tot nu toe. Prima dus.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze geen recovery software bijleveren zoals Sandisk dat wel doet. Maar goed, ze zijn dan ook meer dan de helft goedkoper, dus ik neem het Kingston niet kwalijk.

Ook de garantie die Kingston hanteert is prima met "Lifetime" guarantee.
Vroeger had ik alleen kaartjes van Sandisk, in de hoop dat die betrouwbaarder waren. Maar daar is bij mij ook een kaartje van corrupt geraakt. 100% betrouwbaar is een kaartje nooit, daarom ook mijn keuze om een camera te gebruiken die op 2 kaartjes tegelijk wegschrijft.

Ik zie weinig reden om een duurdere kaart te kopen dan deze Kingston en raad hem dan ook van harte aan.

Heb jij ook een Kingston Ultimate CompactFlash 32GB?

De Recovery-software van Sandisk werkt ook prima op Kingston kaartjes :)
dat is uiteraard waar :), maar ze leveren het er niet zelf bij. Je moet dus tevens een sandisk kaartje gekocht hebben wil je die software los laten op je kingston. En dat is een nadeel.
HDtune is verlopen, had de tests al gedaan bij aankoop van het kaartje en opgeschreven ergens.
Jammer dat ze geen 64GB versie verkopen :)
Dan weet je het voor de volgende keer, er zit een knop waarmee je een screenshot kan maken.
Hoef je het ook niet op te schrijven, daar heb je tenslotte computers voor.
Misschien handig om wat screenshots te posten van die metingen.
In HDtune heb je er een speciale knop voor.
En ondertussen is de kaart gecrasht en gaat hij onder garantie vervangen worden.
Na format en corrupte sectors mappen doet hij het weer, maar het vertrouwen is uiteraard wel weg. Hij gaat dus terug naar de winkel voor RMA