Kingston Ultimate CompactFlash 32GB Review
Zeer fijn kaartje, zeker voor het geld. Haalt ruim 40MB/s schrijfsnelheid en zo'n 50MB/s leessnelheid (getest in windows 7 met USB 3 cardreader en HDtune) . Dat maakt hem ruim snel genoeg voor mij en mijn dslr's (5d2 en 5d3). In de praktijk haalt het kaartje ook soortgelijke snelheiden in mijn 5d3.
Betrouwbaarheid is tot nu toe prima, dit is mijn 3e kingston kaartje, geen van allen zijn ze onbetrouwbaar gebleken tot nu toe. Prima dus.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze geen recovery software bijleveren zoals Sandisk dat wel doet. Maar goed, ze zijn dan ook meer dan de helft goedkoper, dus ik neem het Kingston niet kwalijk.
Ook de garantie die Kingston hanteert is prima met "Lifetime" guarantee.
Vroeger had ik alleen kaartjes van...
Pluspunten
Snel Erg goedkoop Betrouwbaar
Minpunten
Geen recovery software zoals Sandisk er bij levert
Eindoordeel
Betrouwbaarheid is tot nu toe prima, dit is mijn 3e kingston kaartje, geen van allen zijn ze onbetrouwbaar gebleken tot nu toe. Prima dus.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze geen recovery software bijleveren zoals Sandisk dat wel doet. Maar goed, ze zijn dan ook meer dan de helft goedkoper, dus ik neem het Kingston niet kwalijk.
Ook de garantie die Kingston hanteert is prima met "Lifetime" guarantee.
Vroeger had ik alleen kaartjes van Sandisk, in de hoop dat die betrouwbaarder waren. Maar daar is bij mij ook een kaartje van corrupt geraakt. 100% betrouwbaar is een kaartje nooit, daarom ook mijn keuze om een camera te gebruiken die op 2 kaartjes tegelijk wegschrijft.
Ik zie weinig reden om een duurdere kaart te kopen dan deze Kingston en raad hem dan ook van harte aan.
Heb jij ook een Kingston Ultimate CompactFlash 32GB?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Jammer dat ze geen 64GB versie verkopen
Hoef je het ook niet op te schrijven, daar heb je tenslotte computers voor.
In HDtune heb je er een speciale knop voor.
Na format en corrupte sectors mappen doet hij het weer, maar het vertrouwen is uiteraard wel weg. Hij gaat dus terug naar de winkel voor RMA
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/59664/crop63e2bd9de7d58_cropped.jpg?f=community)
/u/69397/crop5b20ed488c1d9_cropped.png?f=community)
/u/113545/no_wai.png?f=community)