World of Tanks, PC Review

JFskeezix 11 juli 2013, 621 views

World of Tanks, PC

Pluspunten

• Heel uitgebreid met veel historisch realistische tank modellen.
  • Zeer toekomstbestendig met ook elke week speciale acties waarbij je extra credits en experience punten kunt verdienen.
  • Mogelijkheid tot cooperatie d.m.v. platoons en tank companies.
  • Mogelijkheid tot deelname aan professioneel gamen in ClanWars.
  • Een grote online community met ook veel professionele gamers en reviewers die je gratis uitgebreid advies geven op hun youtube channels.
  • Ontzettend veel uitdaging en spelplezier!

Minpunten

• Niet de allerbeste graphics verkrijgbaar op de gaming markt.
  • Het spel neemt veel tijd in beslag voor het ontwikkelen van je tanks.
  • Gratis duurt het ontwikkelen van je tanks vele malen langer, waardoor je toch geneigd bent na een tijdje een Premium account aan te schaffen. Hiermee krijg je +50% meer credits en xp punten na elke gespeelde match.
  • Laatst was er een Nvidia bug, waardoor het spel soms ineens afsloot. Deze bug is inmiddels door Nvidia verholpen met de laatste update.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
World of Tanks is een gratis Massive Multi-player Online game (MMO) met realistische tanks uit de periode rond de Tweede Wereldoorlog. Je speelt het als een combinatie van een third+first person shooter en team deathmatch+capture the base met 15 tegen 15 spelers in matches die maximaal 15 minuten duren. Na elke match krijg je een hoeveelheid credits en ervaringspunten (xp), waarmee je nieuwe tanks en modules kunt onderzoeken en kopen. Je begint als kleine light tank op het eerste niveau (tier 1) en je eindigt bijv. als grote heavy tank in het laatste niveau (tier 10). In het spel zitten naast gewone tanks in 3 categoriŽn (light, medium en heavy) ook Tank Destroyers en Artillerie. Tank Destroyers zijn gemaakt voor sniping en hinderlagen en artillerie schiet vanaf grote afstand (je ziet het veld vanuit de lucht). Het spel ziet er goed uit qua graphics en de geluiden zijn ook mooi. Voor de allermooiste graphics moet je echter andere spellen spelen zoals Battlefield enzo.

Je kunt het hele spel gratis en onbeperkt spelen en er zijn regelmatig updates met nieuwe tanks en maps. Dit houdt het spel interessant en bij de tijd (er komt zelfs een vernieuwing van de game engine met Havok Physics (http://www.havok.com/products/physics). Om alle tanks in het spel vrij te spelen heb je een aantal jaar van elke dag spelen nodig, dus is het zeker geen spel waar je snel klaar mee bent. Ik zie veel spelers die het al vanaf het begin (2008) spelen en nog steeds niet verveeld zijn. En dat is een goed teken! :)

OfficiŽle site: www.worldoftanks.eu
Bekijk gameplay en watch reviews: http://www.youtube.com/user/QuickyBabyTV

Heb jij ook een World of Tanks, PC?

Geweldige F2P non Pay2Win MMO.
2 jaar lang met veel plezier gespeeld.
Sinds 8.6 heb ik het spel niet meer aangeraakt omdat een bepaalde balans qua accuresse nu weg is (en dat steekt me als oude garde speler).
En een hoop geld erin steken. (tier 8 premium tanks zijn duur ;)) Een tweaker had alle tanks, al denk ik niet dat ie een m60 heeft (en volgens mij miste die wat Alpha tanks)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 11 juli 2013 17:15]

Sinds 8.6 is artillerie spelen een stuk minder leuk geworden in ieder geval :'(
Jawel, maar de artillerie was ook wel erg sterk. Ik werd soms in mijn M103, tier 9 Amerikaanse heavy aan het begin van een game in 1 keer kapot geschoten, echt irritant was dat! Nu is het wel weer erg overdreven moeilijk om tanks te raken, maar vind de artillerie toch het minst leuke voertuig in het spel. Daarnaast wordt er nu zo weinig meer met artillerie gespeeld dat ze het echt wel weer voor een deel gaan terugdraaien hoor, maak je geen zorgen.. ;)