Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion g7 2372sd Review

Rutgertje 10 juli 2013, 736 views

HP Pavilion g7 2372sd

Pluspunten

• Laptop start binnen 12 seconden op.
  • Snelle processor

Minpunten

• Intel HD4000 graphics (kan dit niet onderbouwen nog, maar dit zou de slechtste eigenschap moeten zijn)

Ik was op zoek naar een laptop met 17 inch scherm voor max. 500 euro. Hiervoor heb ik puur en alleen geselecteerd op basis van processor. De core i3 die hierbij zat was de snelste voor dit budget en schermgrootte. Doel van deze review is dus puur om wat benchmarkgegevens te tonen.

Het eerst wat ik deed met deze laptop was de harde schijf eruit halen en deze samen met een oude ssd koppelen aan mijn pc. Met Intel software heb ik toen een image gemaakt van de laptopschijf en deze op de ssd gezet. Dit werkte perfect!

Laat me weten als je iets getest wilt hebben!

Edit 1:

Daarnet de laptop opgeladen tot 100% en de DVD "A Clockwork orange" gekeken. Deze film duurde 131 minuten. Hierna was er nog maar 37% batterijcapaciteit over! Het feit dat de dvd-romspeler gebruikt is om de film af te spelen zal wel voor meer verbruik zorgen dan via de ssd. Binnenkort een 720p afspelen via de ssd dus. I'll let you know.

Edit 2:

Vandaag een 1080p BluRay rip van Dune gestreamd vanaf een externe hdd. Deze film duurde 136 minuten en dit keer was het batterijverbruik een procentje minder. Dus uiteindelijk maakt het niet veel uit hoe je iets afspeelt of wat je afspeelt.

Heb jij ook een HP Pavilion g7 2372sd?

Bedankt voor de info !

Ik heb wel een vraagje.

Zit er een lege bay voor een extra HDD ?
80gb ssd is wel wat klein.
Geen lege bay voor een extra HDD helaas.