Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 20 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-210 Review

Gertson 9 juli 2013, 565 views

Logitech X-210

Pluspunten

• Zeer lange levensduur ( 8 jaar, en nog bruikbaar )
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Goed gebalanceerd geluid

Minpunten

• geen

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Je zal wel denken, een review over de Logitech X210 uit 2013? Ja, ik ben zeer te spreken over deze set, en baal er erg van dat deze niet meer te koop is. Ik heb deze set nu 8 jaar in bezit, en ik ben een hardcore gamer. De set is dus elke dag gebruikt in die 8 jaar tijd, met een gemiddelde van 4-8 uur gebruik per dag, zeer intensief dus.

Het geluid van deze set is naar mijn weten uitstekend, en prima in balans met de bas. Ik vind de grote broer van deze set, de X230, veels te veel bass hebben. Als je die op zijn laagste stand bass hebt, dreunt het nog te hard door. Ik zit zelf op een klein kamertje, dus is dat niet echt nodig. Verder produceerd de set nog altijd mooi en helder geluid na al die jaren. Ik heb deze set een tijdje terug vergeleken met de Z323 die een maat van mij heeft, en de X210 produceerd zonder twijfel een stuk beter geluid. Dat vind ik dan wel weer een slecht punt van Logitech, dat hun 8 jaar oude setjes beter geluid produceren dan hun nieuwe sets. De Z323 produceerd veels te veel bass, en de rest van het geluid klinkt erg hol, en niet levendig.

Ik heb deze set destijds aangeschaft voor 30 euro, en kan niet meer dan lof hierover schrijven. Helaas begint de set wel af te takelen. De groene kabel die in de subwoofer gaat, gaat namelijk kapot. Als je deze lichtelijk aan raakt, of een heel klein tikje geeft met je vinger, dan vervormt het geluid of valt er 1 box weg. Dan moet je net zo lang priegelen en draaien aan de aansluiting totdat het weer goed is. Dit is opzich nog geen groot probleem voor mij, want als je niet aan de kabels komt blijft de set gewoon werken. Maar ja, dat mag ook wel na 8 jaar gebruik

Al met al, ben ik toch aan vervanging toe, maar kan ik vrijwel geen enkele goede set vinden die voor dezelfde prijs klasse in de buurt komt van deze set. Het is jammer dat Logitech niet meer zulke goede speakers maakt als die van de X lijn.

Heb jij ook een Logitech X-210?

Wat voor kabel is het precies? Google geeft me zo snel geen antwoord...

Niet toevallig een simpel te vervangen mini jack naar mini jack kabeltje? Of zit er een kant vast in de sub?
Het is een zwarte kabel die in de subwoofer gaat. Deze kabel splitst later op in 2 kabels, die beide de boxjes in gaan. Zijn dus niet te vervangen neem ik aan?
Niet gemakkelijk ben ik bang...

Ik ben het trouwens volkomen met je eens dat de nieuwe setje van Logitech minder zijn als de oude ;)
Ik heb na lang zoeken, en dan bedoel ik ook echt lang ( maanden ), gekozen voor de Edifier M1380 als vervanging voor deze speakers. Ik las echter dat de M1380 3 watt minder vermogen heeft in de subwoofer dan de X210. Ga je dit verschil erg merken, of valt het allemaal wel mee?