AOC E2343FI Zwart Review

MarchelV 9 juli 2013, 556 views

AOC E2343FI Zwart

Pluspunten

• Super dun led scherm, side leds maar geen donkere baan in het midden.
  • Zowel hdmi, dvi en speaker ingang.
  • Mooi design, een halve bol met een dun pootje waar het scherm aan zit.
  • Een docking station voor je iPhone in de voet geintegreerd.
  • Behoorlijk snel en weinig tot geen ghosting bij spellen.

Minpunten

• De speaker in de voet is mono en geeft een wat 'flets' geluid.
  • Het scherm kan niet kantelen, de hoek (ongeveer 85 graden) is goed maar wellicht niet voor iedereen.
  • Het geheel voelt niet erg solide aan, allemaal wat wiebelig.
  • Het docking station is alleen om te laden en je content op het scherm te tonen.
  • Geen afdekplaatje voor het docking station..

Voor het betere van alles wat werk was ik op zoek naar vervangende monitoren. De oude schermen waren 4:3, om de zelfde hoogte te krijgen moesten de nieuwe schermen ongeveer 23" zijn. We zijn Nederlands dus voor een dubbeltje op de eerste rang.

Voor nog geen 100 euro zag ik de 'AOC' schermen, 23" 16:9 met zeker behoorlijke prestaties voor die prijs.
De specificaties die ik wou:
-20-24" hoog
-mat scherm
-redelijke snelheid
-redelijke kleurenweergave

In de positieve en negatieve punten zal ik deze verder uitlichten.
Hoewel de negatieve punten behoorlijk zijn ben ik behoorlijk tevreden, zeker omdat de prijs voor dit scherm zo laag is.

Heb jij ook een AOC E2343FI Zwart?