Specificaties ~250W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Spire Jewel 420 Review

Sparks.nl 8 juli 2013, 669 views

Spire Jewel 420

Pluspunten

• Geclaimde 420W
  • Prijs?

Minpunten

• Fan maakt lawaai
  • Weinig aansluitmogelijkheden
  • Laag gewicht geeft geen kwaliteits indruk.

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Ik houd het kort betreft de review, ik zal kort mijn ervaringen geven.
Ik kreeg de voeding meegeleverd in een Spire kast. Spire geeft 420W op betreft de voeding. Ik betwijfel of hij het (stabiel) haalt. De kast is namelijk net zwaar genoeg om de voeding aan de grond te houden.
De koeler maakt bij tijd en wijle veel lawaai, dit terwijl er een budget processor in zit die niet veel verbruikt en nooit op max wordt gebruikt (pentium dual core).
De voeding heeft slechts 1 sata kabel, dit is niet genoeg voor de meesten.
Betreft de prijs, die is niet hoog, maar voor een slecht presterende voeding is elke euro te veel.

Heb jij ook een Spire Jewel 420?

Laag gewicht geeft geen kwaliteit indruk ?

Dat de voeding licht is wil niet veel zeggen over de kwaliteit. De kwaliteit van een voeding hangt voornamelijk af van de condensatoren, die wegen niet zo veel.

Het gewicht heeft vooral te maken met koelplaatjes, het gewicht van de kabels en het martiaal van de behuizing. De voeding is van een lichtgewicht metaal gemaakt (het is geen zuivere metaalsoort maar een mengsel, welke mengsel weet ik niet) Het voordeel daarmee is dat hij niet zo zwaar is (handig voor een HTPC bijvoorbeeld) Maar het probleem is dat het makkelijk buigt. Er zitten geen fatsoenlijke heatsinks in. Hoeft geen probleem te zijn aangezien de fan standaard op 100 % draait. En er zitten gewoon weinig kabels aan wat niks met kwaliteit te maken heeft.

Kwa stabiliteit vind ik hem redelijk en absoluut niet onvoldoende. Prestatie had beter gekund maar wat verwacht je van 2 10tjes.

Je geeft prijs als + punt maar geeft in de ster review de prijs 2 sterren ? Terwijl de aansluitingen voldoende is terwijl er maar 1 sata op zit.

Maar Anyway. De Jewel is niet bedoeld voor de betere systemen. Het is een goedkope voeding voor een simpele office PC of een NAS (Sata omvoormertje en een andere fan erin draaien en je hebt geen problemen meer)

Ikzelf draai hem in mijn HTPC, (heb nog een ''grote'' kast waar een Mini ATX inzit) Ik het er een NTC weerstand ingezet om de fan een beetje te kalmeren (tja hij draait standaard op 100%) Ik vind het lichte metaal fijn omdat mijn HTPC dan niet zo zwaar is als ik hem aan de TV wil koppelen. Hij prikt een DualCore met een undergeklokte GTX 560 TI. De reden dat ik hem kocht is dat ik snel een ATX2.0 voeding nodig had omdat in mijn HTPC nog een ATX 1.0 zat en dus niet het maximale uit mijn moederbordje haalde. Helaas omdat ik die NTC erin gezet heb is het game over kwa garantie. Maar voor 2 10'jes is het me het ook niet waard.