Specificaties 3,7" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 800 Zwart Review

Arnothijs 8 juli 2013, laatste update op 8 juli 2013, 749 views

Nokia Lumia 800 Zwart

Pluspunten

• Beeldscherm.
  • Snelheid.
  • Camera.
  • Bereik.

Minpunten

• Luidspreker .

Inleiding .

Ik heb de lumia 800 nu al een maand of 3 dus vond ik het tijd voor een review .
Ik kocht de lumia 800 via via voor 160 euro met 2 jaar garantie .
Deze lumia was het eerste toestel van Nokia dat op het windowns phone os draaide .

Eerste indruk & accessoires .

De lumia word in een zeer mooie / kleurrijke verpakking geleverd .
Eenmaal opengeschoven bevind de lumia 800 zich met natuurlijk een beschrrmplastiekje .
Onder de lumia bevind zich de infoboekjes etc .
De lader en bijpassend USB kabeltje zit onderin .
Tenslotte zit er ook nog een beschermhoesje erin .

De lumia zelf .

Het uiterlijk van de Lumia 800 ziet er opzich goed uit .
De vorm is een beetje gebogen en het glas zit er bovenop .
Aan de linkerkant bevinden zich geen knopjes .
Aan de rechterkant bevind zich van boven naar onder de volumeknop (+/-) .
Daaronder de unlockknop en de cameraknop .
Als we dan de bovenkant even bekijken zien we 2 klepjes 1 voor de oplader en 1 voor de simkaart .
Onderaan het schermbevind zich de ondertussen welbekende windowns home knop ,returnknop en bing zoekknop .
Aan de achterkant bevind zich de Carl Zeist Tessar camera en lens .

Als we de lumia aanzetten dan spring direct het windwons logo op het scherm .
Het opstarten duur wel even in vergelijking met bv. De iPhone maar gaat zeker niet trager als een android toestel .

Eenmaal opgestart vraagt het toestel de pincode en evt. De beveiligingscode .
Het startscherm is heel overzichtelijk in tegenstelling tot de bekende android toestellen .
Als je naar links veegt komt het app. Scherm op beeld .Weer zeer overzichtig .
De standaard meegeleverde aps zo als Nokia drive,internet explore ,,kaarten,etc.
Zijn zeer goed uitgewerkt . Een echt plezier om te gebruiken .
De reactie tijd van het toestel is snel (genoeg).

De marketplace.

De marktetplace is ondertussen wel goed uitgebouwd .
Bekende aps als whatsapp,facebook,shazam,etc zijn aanwezig.

Conclusie .

De lumia 800 is ondanks dat het al een tijdje uit is zeker een aanrader voor iedereen die wil kennis maken met windowns phone .
Enkel de luidspreker stelt teleur .
Het beeldscherm is uitstekend .
En voor de prijs waarvoor hij tegenwoordig verkrijgbaar is is het zeker geen duur toestel .

Heb jij ook een Nokia Lumia 800 Zwart?

Waar heb je hem gekocht voor die prijs als ik vragen mag?

Ben serieus aan het denken om het te proberen, maar wil ook weer geen 250,- + uitgeven om het te proberen.
Ga dan voor een WP8 toestel, als je het goedkoop wilt houden ga dan voor de Nokia lumia 520 of de samsung ativ s.
@ Rob-T6
de Samsung Ativ S ligt al voor 199 bij de saturn, simlock vrij... ;-)

Maar ontopic, ik heb een L800 aan mijn buuf kunnen slijten en zij is er erg blij mee. Alleen heeft zij problemen met whatsapp dat berichten laat binnen komen. @ Arnothijs wat is jou ervaring?
is op dit moment op WP8, WP7, maar ook op iOs en android een probleem, berichten en notificaties komen laat binnen.
Met wat voor iphone heb je vergeleken? Een Lumia 800 start sneller op dan een iPhone 4S iig..
Waarom koopt iemand een telefoon met Windows Phone 7.5 als 8 er is?
@spNk
Dat is dan een foutje van mij sorry ..
@rob-t6
Stuur me een bericht
@q2no
Ja inderdaad,problemen maar dat had ik zelfs op mijn oude Samsung al :(
@gercor
Er staat duidelijk in mijn review dat ik dit toestel aanraad om kennis te maken met windowns phone trouwens zoveel verschil is er niet tussen de 2