Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB Review

MicroVirus 8 juli 2013, 530 views

Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Dit is niet zozeer een directe review, aangezien genoeg anderen dit al hebben gedaan en meer een waarschuwing/heads-up voor diegene die deze al hebben.

Gisteren begon mijn computer opeens BSOD's te geven, specifiek F4 (CRITICAL OBJECT TERMINATION) errors. Na heel wat gezoek kwam ik erachter dat dit te maken heeft met de firmware van de Crucial m4 64GB.
Deze thread beschrijft het probleem: http://forum.crucial.com/...ror-on-M4-64GB/td-p/76392

De oplossing voor deze periodieke crashes, die pas beginnen nadat je de ssd een goede tijd in werking hebt (bij mij meer dan een jaar) en daarna elk uur voorkomen, is een firmware upgrade naar de laatste versie.

Mensen met de laatste firmware hoeven zich dus geen zorgen te maken, maar heb je een oude firmware dan zou ik je aanraden nu al te upgraden.

Verder is het een goede ssd, zeker qua prijs/prestatie-verhouding, en verder ook geen problemen mee gehad.

Heb jij ook een Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB?

Dat jij je SSD slecht onderhoud (lees niet update wanneer nodig) maakt deze SSD niet tot een slechte SSD.

Gebruik deze nu bijna 2 jaar en altijd braaf upgedate. Works like a Charm.

Ben blij dat een firmware update nog je SSD red, bij een OCZ was je SSD waarsch dood.
En als je mijn review echt had gelezen, dan zag je ook dat ik de SSD een goed cijfer had gegeven en dit vooral had geschreven als een heads-up voor mensen om eraan te denken de SSD firmware te upgraden. Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt, want ik heb nergens gezegd dat het een slechte ssd is.
Het spijt me wel hoor, maar als je zelf al zegt dat het in feite geen review is, waarom plaats je het dan onder reviews? Bij een groot gedeelte van de M4 gebruikers is dit al heel lang bekend en voor eventuele kopers is het al helemaal geen punt meer, omdat nieuwe M4's worden geleverd met de recentere FW versies zonder het probleem. Dus afgezien van dat dit dus inderdaad géén review is en daar nu wel onder staat, is de informatie ook nog eens vrij overbodig.
ik als tweedehands koper heb echter geen idee wat er nu precies geleverd wordt.

dus zeer zeker niet overbodig om dat bij reviews neer te zetten aangezien je daar ook bij tweedehands aankopen, vaak als eerste kijkt. Ik ga ervan uit dat dit soort dingen niet voorkomen als ik een schijfje koop. Het tegendeel is dus echter waar. weliswaar blij dat er een update voor is, maar zulke dingen horen natuurlijk niet.
Het is niet zozeer een directe review verwijst vooral naar het feit dat er geen snelheidsmetingen zijn gedaan, etc. Die informatie was overbodig geweest omdat er door tweakers zelf en door andere reviewers al uitgebreid over gepost was.
De ssd heeft echter wel een probleem en het is mooi dat het goed opgelost is met een firmware update, maar dat neemt niet weg dat de product zoals het geleverd wordt niet helemaal naar behoren functioneert. Dus wel degelijk een puntje dat onder review hoort. Dit puntje heb ik namelijk gemist bij de andere reviews hier.
Verder is het leuk dat het gros van de mensen het al wel weet. Je kunt je voorstellen dat ik het dan ook niet voor dat publiek schrijf. Ik kwam er pas gisteren achter, dus schrijf ik het natuurlijk voor de mensen die het nog niet weten.
Er zijn meet mensen met deze ssd die oude firmware geïnstalleerd hadden, waaronder ik. Ik ben je dankbaar dat je de moeite neemt om mij te waarschuwen. Het is idd geen echte review maar beter dit dan helemaal niets
Dit is niet zozeer een directe review

Volgens mij gaat er iets mis wanneer je het dan in de productreviews zet ;)