WD My Book World Edition 750GB Review

aixrootNewbie 24 juli 2008, laatste update op 24 juli 2008, 1.524 views

WD My Book World Edition 750GB

Pluspunten

• de Mybook is fraai vorm gegeven.

Minpunten

• Bestandstoegang via Mionet.
  • Langzame Java interface.
  • Drive mapping niet mogelijk.
  • verbinding raakt defunct
  • Nag-screen

Features Score: 1
De Mybook is geen NAS die je zomaar kan aanspreken via een // drive mapping.
Het werkt via een ondoorzichtige Mionet account via het internet.
Een drive map is wel mogelijk maar deze raakt regelmatig onbruikbaar.

De interface naar je bestanden op de Mybook gaat via Java. Wisselen van directory gaat hiermee zeer langzaam.

De interface werkt ook als een verkoopkanaal voor Mionet. Het begint altijd met een Nag-screen dat vraagt of je wil upgraden naar de full versie van Mionet.

Na inloggen via // drive map of Mionet blijft de verbinding niet intakt. Regelmatig moet ik de Mybook rebooten.

Ik heb ernstig spijt van de aankoop. Als vooraf duidelijk gemaakt was dat uitsluitend via een internet account toegang tot de bestanden geboden werd had ik de machine nooit aangeschaft. Het is een zeer teleurstellend stuk hardware.

Kijk ook op google voor andere gebruikers reacties, die zijn bijna allemaal negatief.

advies: NIET KOPEN

Heb jij ook een WD My Book World Edition 750GB?

Ik heb ook een Mybook 500gb world edition. maar heb zelf mionet niet nodig.

Kan mijn Mybook gewoon toevoegen als een "z" schijf. Dus vind dit maar een beetje rare review. Ook het regelmatig rebooten van de mybook heb ik geen last van.

Ik zelf vind het een heel handig apparaat maar inderdaad zoals Dutch013 al zegt is de snelheid niet echt goed. ( met een gigabit verbinding haal ik ongeveer 9 MB per seconden en een 100 mbit verbinding haal ik ongeveer 4 MB per seconden dit is ook op meerdere netwerken getest).

ook het "modden" van het apparaat is makkelijk, ik kan gewoon gebruik maken van mijn torrents/usenet via de Mybook.

[Reactie gewijzigd door ProVine op 24 juli 2008 13:14]

Wat een kort-door-de-bocht review zeg...
De reviewer heeft zich duidelijk niet erg verdiept in de mogelijkheden van de MyBook. Benaderen als netwerkschijf is gewoon mogelijk, ideaal om ook draadloos bij al je bestanden te kunnen.

Mionet is idd k*t, wat heb ik daar een problemen mee gehad in het begin. Sinds ik overgestapt ben op directe netwerkaansluiting heb ik hem in 6 maanden tijd één keer moeten rebooten. Dat vind ik een prima prestatie voor een consumentenproduct. De snelheid is niet flitsend, maar voldoet voor mij wel (ik gebruik hem vnl. voor backup en een aantal centrale outlook bestanden).
Voor zover ik weet hoef je geen Mionet te gebruiken, je kan de schijf via je gewone netwerk vinden.
(ik heb zelf de 500 GB versie op mijn bedrijf en een vriend gebruikt zijn MyBook privé op dezelfde manier)

Mionet kan je gebruiken om op een andere locatie toch toegang tot je data te hebben.

Zoek maar eens op GOT

[Reactie gewijzigd door Triumphster op 24 juli 2008 10:21]

Ik heb de 500GB versie van dit ding en ik kan 'm wel degelijk als NAS-achtig apparaat gebruiken. Gewoon in explorer \\het.adres.van.apparaat intikken en gaan!

Je moet 'm wel eerst configureren en dat gaat via dat zelfde adres (maar dan via 'n browser). Je kunt dan shares instellen en die eventueel beveiligen met een wachtwoord.

Die mionet service stelt inderdaad helemaal niets voor en de overdrachtsnelheden zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven maar als netwerkschijfje fungeert 't ding redelijk.
Je kan hem toch ook gewoon terugbrengen?
Ik had er ook 1 aangeschaft voor men vader, maar vond het helemaal niks.. Teruggebracht en een andere uitgezocht :)
Ik heb ook de 500Gb versie, maar ik gebruik dat Mionet ook niet.
Dat Mionet vind ik persoonlijk zeer onbruikbaar. :(

Ik benader hem gewoon via het netwerk, zoals ik alle pc's via het netwerk kan benaderen. ;)

Wel vind ik dat met het kopieren van data naar de Mybook dat dat zeer traag gebeurd.
Is het niet handiger om een NAS aan te schaffen, bij voorkeur de Readynas duo van NETGEAR? die heb je voor 275 euri en die kan je zelfs upgraden naar 2 x 1.5TB als Seagate z'n nieuwe dikkerds gaat leveren. Met deze heb je ook allerlei file- en streaming-services, vette performance en mirrorring. Met beta firmware nu ook te configureren voor JBOD etc.
Ik heb geen behoefte om mij te verdiepen in mogelijkheden.

Als Mybook in haar advertenties iets had gemeld over extra configuratie had ik het ding niet gekocht. Ik heb geen tijd / zin om te moeten configureren.

Volgens de advertentie was het makkelijk, in de praktijk valt dit erg tegen.
Tsja... besef wel dat je een review schrijft van een product op een grote community site. NOFI en het is natuurlijk je goed recht om te vinden van 't ding wat je wilt, maar het is dan wel zo eerlijk (?) om de zin hierboven in je review te zetten in plaats van feitelijke onjuistheden te vermelden.