Specificaties 430W (80 Plus Bronze), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair CX430M Review

auto660 7 juli 2013, 2.854 views

Corsair CX430M

Pluspunten

• Goedkoop!
  • Stil.
  • Stabiel.
  • Goed afgewerkt.

Minpunten

• De modulaire aansluitingen zijn een beetje ruim.
  • De voeding had wel een 2e pci-e connector mogen hebben.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik zocht een goedkope modulaire voeding die van een goed merk was. Dus dan klik je een paar dingen aan in de pricewatch en voila, de Corsair staat bijna bovenaan als de goedkoopste :) Dus even alles gecontroleerd en het bleek (op papier en fora) een goede voeding te zijn. Deze gaat dus in mijn game rig!

De voeding komt in een sterke doos welke niet al te schreeuwerig is. Er staat onder andere op de doos wat de voeding kan leveren, hoe de voeding er uit ziet en welke kabels er bij zitten. Hier even een plaatje:
In de doos zitten de voeding, modulaire kabels, die kabel die je in het stopcontact steekt en wat boekjes en schroefjes. De behuizing van de voeding ziet er goed uit en er zit een mooie, glimmende fan grill op de voeding. Er zitten ook genoeg beveiligingen in, hier een overzichtje van ze:
(let even niet op het kruisje bij modulair, dit is namelijk van de cx430 non modulair)
Dit is denk ik wel 4 sterren waard.

Hier een overzicht met kabels die je er bij krijgt:

1x Atx 20+4 pin connector welke niet modulair is.
1x Atx/Eps 4+4 pin voor de cpu welke niet modulair is.
2x Sata kabel welke elk weer 2 sata connectors heeft, deze is modulair.
1x Molex kabel waar 2 molexen aan zitten en een diskette connector, deze is modulair.
1. pci-e 6+2 pin connector welke modulair is.

Het zijn zekers genoeg kabels maar ik mis toch een 2e pci-e 6(+2) kabel, de voeding is hier namelijk krachtig genoeg voor en nu moet ik helaas een verloopje gebruiken. Ook zijn de modulaire connectors wat ruim, of dit kwaad kan weet ik niet maar ik had liever dat alles wat strakker in elkaar schoof. Vandaar 3 sterren hiervoor.

Dit is natuurlijk het belangrijkste punt als je een voeding koopt, zijn de prestaties wel goed, en is het ook wel stabiel? Nou ga ik jullie even teleurstellen dat ik geen apparaten heb om dingen te meten dus het moet maar even op de "zo ongeveer" manier. Om te beginnen maar de specificaties:
Ik weet het, dit zijn de specificaties van het niet modulaire model maar ze komen wel overeen. Dit zit dus wel helemaal goed, zat vermogen op de 12V lijn.

De voeding moet het volgende voeden:

I5 3570K@4,5Ghz (1,1Volt)
2x4GB ddr3 1333mhz ram
Asrock Z77E-ITX
Sapphire Radeon HD 7870XT
2 Hardeschijven
4 12cm ventilatoren

Dit is dus een aardige game-pc die dus ook wat verbruikt. Tijdens het gamen crasht de computer niet en komen er verder ook geen rare geluiden uit de voeding. De voeding kan deze pc naar mijn bevindingen dus probleemloos voeden. Meer kan ik eigenlijk niet over de Prestaties en de stabiliteit van deze voeding zeggen. Voor wat deze voeding kost vind ik het wel 5 sterren waard.

Ik vind het zelf belangrijk dat de componenten in mijn computer koel maar stil zijn en dat is deze voeding ook. Doordat de voeding aardig efficient is (80 plus bronze) geeft hij niet veel warmte af. De voeding heeft een 12cm fan die temperatuur gestuurd is en alles mooi koel houd en tijdens het gamen kan ik de voeding niet horen. Wel komt er wat warme lucht uit de voeding maar dat is (denk ik) normaal. Hiervoor dus een goed/acceptabel/laag.

De prijs van de voeding... goedkoop! Voor §45 heb je een voeding welke stil, modulair en goed afgewerkt is die ook nog eens een aardige setup kan voeden. Het enige nadeel vind ik dat hij geen 2e pci-e kabel heeft en de stekkertjes een beetje losjes zitten. Maar voor deze prijs kan ik absoluut niet klagen!

(de afbeeldingen heb ik (op die van de aansluitingen na) van internet gepikt)

Heb jij ook een Corsair CX430M?

Meer advertenties

Fijne review! Vooral de opmerking dat de voeding stil is heeft mij tot aankoop gebracht, bedankt voor de moeite dus! _/-\o_
De rode letters op de blauw/groene achtergrond zijn niet goed leesbaar en niet heel mooi. Het leid heel erg af van de review. Bovendien staan de letter niet altijd in het midden van de afbeelding.
Zo, prima review! Ben ook op zoek naar wat lichters (zit met 1kw nu :X ) Idd zonde van die enkele PCI-e aansluiting. Weerhoudt mij ervan een te kopen.
die van mij is dus na 2 maanden ontploft. grote knal en heeel veel rook.
zal binnenkort een review plaatsen....
Dan is er een 120volt condensator geploft, een fabrieksfoutje dus.
Bedankt voor de review, altijd handig om even een gebruiker te horen over het product. Ik stoor mij overigens totaal niet aan de kopjes het gaat tenslotte om de inhoud.

Beetje jammer dat er maar 1 pci-e connector op zit, voor 2 kaarten is 430 ook wel krap maar het zou moeten kunnen jammer dat corsair die keuze al voor ons maakt.
De voeding zuigt lucht uit je kast en werkt dus als uitlaat voor je kast. Dat de lucht warm is hoeft dus niet aan de voeding te liggen, want deze lucht is al voorverwarmd door o.a. je CPU. Je grafische kaart heeft een eigen uitlaat, maar er zal vast ook hiervandaan wat warme lucht in de kast blijven hangen. Blazen die 4 fans allemaal lucht naar binnen of laat je er 1-2 naar buiten blazen?

Mooie review!
De voeding zit in een bitfenix prodigy die onderaan een eigen luchtrooster heeft voor de voeding waar je de fan dan meteen tegenaan zet, je richt de fan naar de bodem waar dan een rooster zit voor frisse lucht. Maar ik ben dan ook niet vies van een beetje warme lucht, ik vind het juist een goed teken omdat je dan voelt dat de componenten gekoeld worden en niet dat ze gaarkoken terwijl de fan uit blijft ;)
als dit een domme vraag is maar eeh wat zijn de lxbxh maten,ik wil namelijk zelf een all-in one pc gaan bouwen en de onderdelen meten niet meer dan 7cm dik zijn.
Ik heb de voeding helaas niet meer in bezit (de hele pc is verkocht) maar voor de hoogte moet je gewoon het officiŽle atx formaat hebben welke staat voor 86mm hoogte.

Bron:
Hmm wel apart dat je aankaart dat er maar 1 pci-e aansluiting op zit.
Wie gaat er sli of in ieder geval een dikke videokaart draaien met een voeding van 4 tientjes.
Veel videokaarten die prima op deze voeding werken hebben 2 pci-e stekkers nodig.