Specificaties all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Epson Expression Premium XP-600 Review

Ramon 73 6 juli 2013, 1.421 views

Epson Expression Premium XP-600

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Scannen naar (vooraf opgegeven) mailadres, zonder tussenkomst PC
  • Printer krijgt eigen (zelf te kiezen) mailadres, kan zelfstandig printen zonder PC
  • Inktcartridges apart per kleur + fotozwart
  • Twee afzonderlijke papierlades
  • Mogelijkheid om CD's te printen

Minpunten

• Veel tijd nodig voor complete installatie (reken op 90 minuten voor alleen software + netwerk + firmware update)
  • Netwerk instellen gaat probleemloos, maar de procedure is niet te volgen
  • Menu op printer is rommelig en onoverzichtelijk
  • Taalfouten in menu en software
  • Veel klepjes die open moeten als je gaat printen

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 3
Na ruim 20 jaar HP printers gebruikt te hebben, nu maar eens Epson gekocht. De XP-600 sprong er voor mij uit door zijn relatief grote inktpatronen (26XL) bij een printer aanschafprijs < 100,-.
HP kon daar niet tegenop omdat daar de printers al snel boven de 150,- uitkomen en te duur worden (naar mijn mening) voor thuisgebruik waar max 1000 pagina's per jaar worden geprint.
Daarbij is de Epson inkt van iets hogere kwaliteit dan de HP inkt. HP inkt begint bijvoorbeeld snel te vervagen zodra het papier vochtig wordt. Epson inkt heeft dat minder. Ook foto's op fotopapier worden bij HP inkt sneller vaag in zonlicht, dan bij Epson inkt.

Heb jij ook een Epson Expression Premium XP-600?

na een week in gebruikt te hebben moesten de inktpatronen vervangen worden natuurlijk orginelen inktpatronen geplaatst echter kreeg ik steeds de mededeling dat ik de inktpatronen opnieuw moest plaatsen omdat ze niet werden herkend, de helpdesk van epson gebeld die beloofde nieuwe inktpatronen te zullen sturen welke ik tot op heden nooit ontvangen heb, printer teruggebracht naar winkel om te repareren, zeer teleurgesteld.