Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

Xtreamer Prodigy Review

Erik Rip 6 juli 2013, laatste update op 11 augustus 2014, 1.261 views

Xtreamer Prodigy

Slechte mediaspeler met mooie behuizing en waardeloze ondersteuning.

Pluspunten

• Prima design.
  • Veelbelovende specificaties.

Minpunten

• Zeer instabiel.
  • Onwerkbaar traag.
  • Android is nutteloos. (Geen Google Play)
  • Movie JukeBox indexeert geen NAS.
  • Omslachtige firmware updates.
  • AB heeft geen verlichting.
  • Opstarten en afsluiten duurt lang.

Geluidskwaliteit Score: 4
Laat ik beginnen met: Koop dit apparaat niet!

Mijn eerste mediaspeler was/is een Xtreamer Sidewinder. Deze Heeft tot nu toe alles afgespeeld, doet DTS-HD en heeft mij, en mijn vriendin veel mooie films laten zien. Ik ben er misschien wel een beetje aan gehecht geraakt. Maar helaas heeft deze media speler bij zo'n 1 op de 10 films toch weer roet in het eten gegooid door te haperen of zelfs vast te lopen. I.v.m. beperkt budget uitgekomen bij de Xtreamer Prodigy welke inmiddels groots adverteerde met firmware 4.0.

Design:
Het ding ziet er best aardig uit. mooie aluminium kap er over heen. (heb ik inmiddels mat-zwart gespoten) en een fraaie volume knop op de voorkant. Ik had nog een 40GB sata hdd liggen, dus deze er even in geschoven wat extreem makkelijk ging.

Firmware upgrade:
Via mijn SideWinder kon ik via het settings menu een update doen. Helaas moet dat nu via een USB stick met een install.img in de root. Prima maar wel omslachtig. De Prodigy werd geleverd met 3.0, daarna via 3.5 naar 4.0 ge-upgrade, weekje later 4.1 en nu net 4.2.

Werking:
Niet eigenlijk.

Bij alles wat ik doe, van een simpele setting aanpassen tot het openen van de jukebox, gaat er wel iets fout. Inmiddels het ding 3 keer vast gelopen in 1 uur. Zijn de menu's verschrikkelijk traag, soms wel 30 sec wachten.

De Xreamer mediaspelers werken naadloos met de Xtreamer E-Trayz... nou niet dus. Deze wordt in het menu niet eens herkend. Wel kan ik er via smb naar toe browsen en dit aan de favorieten toevoegen zodat je snel bij je films uit zou moeten komen. Via de favorieten een share op 1 van de 2 nassen raadplegen duurt ook hier weer 1 min.

Als je uiteindelijk een film het gevonden speelt deze, na een nutteloze network speedtest, na zon 2 sec af. Als je vervolgens een subtitle wil toevoegen moet je weer helemaal vanaf de root gaan browsen?!?!

[binnenkort voeg ik de rest van de ervaringen toe]

Update: (maandag 11 augustus 2015)
Niets veranderd, blijft een waardeloos apparaat.

Heb jij ook een Xtreamer Prodigy?