Arctic Freezer 64 Pro Review

PASware 22 juli 2008, laatste update op 22 juli 2008, 622 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• Koelprestaties op lagere fanspeeds (700-1100rpm)
  • Stil op lagere fanspeeds

Minpunten

• Vrij veel geluid op max speed
  • Afwerking misschien, maar daar is de prijs naar

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Deze koeler is zijn geld keihard waard. Wie de boxed koeler niet voldoende vind n niet teveel geld uit wil geven aan een nieuwe koeler, maar wl fatsoenlijke prestaties wil hebben kan niet om deze Arctic Freezer 64 Pro heen.

Korte specs
Antec NeoHE 430w
12cm Nexus fan @ 800rpm
8cm Nexus fan @ 5v

Installatie- gemak en Compatibiliteit
Het installeren van deze koeler om mijn AM2 bord gaf geen problemen. Het aansluitmechanisme is 90graden te draaien, mocht het AM2 socket 90graden gedraaid zijn.

Koelvermogen
Deze koeler heeft mij in positieve zin verrast dmv een lagere CPU temperatuur. Wat de temperaturen precies waren met mijn boxed koeler weet ik niet meer, maar het scheelde zeker een graad of 8 a 10 stressed. Mijn X2 3600+ draait momenteel op 2615MHz @ 1,35v. De resultaten die ik behaald heb:

Alles gemeten met Speedfan 4.33

Fanspeed: 1740rpm ("herrie")
CPU/Core
Idle: 23/24
Load: 42/39

Fanspeed: 950 rpm (stilte!!)
CPU/core
Idle: 28/28
Load: 48/43

Geluidsproductie
De geluidsprodcutie bij 100% is niet bepaald geweldig en komt bovenuit de rest van mijn behoorlijk stille systeem. In een huis/tuin/keuken pc zal het geluid minder overheersend zijn. Op een lagere fanspeed is de koeler enorm stil en hoor ik 'm totaal niet meer. Onder de 1100 toeren wordt de koeler erg stil en overheerst de rest.

Modbaarheid
De fan die op de Freezer 64 zit is niet zomaar te vervangen door een andere fan, omdat het omhulsel van de fan totaal anders is dan van normale fans. Aangezien de meegeleverde fan meer dan voldoende is, boeit dit punt mij totaal niet en krijgt het ook geen beoordeling van mij.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nog een keer:
Wie zijn boxed koeler onvoldoende vind en voor een prikkie een koeler wil die stil is en goed koelt, kan niet om de Arctic Freezer 64 Pro heen.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

Goede review :) Duidelijk uitleg en prettig om te lezen. Maar idd voor de lage prijs is deze koeler niet te verslaan
Hmm er is toch wel concurrentie zie ik net. De Coolermaster Hyper TX 2. Een koeler die er heel erg op lijkt en net wat goedkoper is: 12.18

Desalniettemin, deze koeler is gewoon beregoed voor het geld.
Koeler is idd er goed! Gebruik hem zelf nu een half jaar. Op lage toeren heerlijk stil!
Ik gebruik 'm op m'n Q6600 (een B3) en hij draait nooit op maximale snelheid, dus ik hoor 'm nooit.

Prettige review heb je wel :)

Ik ben er zeer tevreden van :)