Specificaties GF GTX 770 (1,15GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB Review

TheBrut3 5 juli 2013, 2.513 views

Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding vergeleken met andere GTX770 kaarten.
  • Blauwe LED bij de fan.

Minpunten

• Koeling oogt goedkoop.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Voor mijn nieuwe computer was ik opzoek naar een goede videokaart. Deze moest minimaal BF3 op ultra kunnen draaien met 60FPS en later ook BF4, uiteindelijk uitgekomen bij de GTX770. Toen moest er nog een merk gekozen worden. Na het vele lezen en bekijken van verschillende reviews heb ik voor de Palit GTX770 Jetstream (2GB) gekozen. Voor mij was Palit een relatief onbekend merk, maar na de reviews wilde ik de gok wel wagen. Zeker omdat de prijs van dit merk laag is en Palit heeft vanuit de fabriek een hoge klok en turbo snelheid (1,15 en 1,202GHz), samen met de MSI GTX770 Lightning, Gainward GTX770 Phantom en Zotac GTX770 AMP!. De Palit is de goedkoopste 356 (momenteel), terwijl je voor de MSI kaart 413 moet neerleggen.

De videokaart wordt geleverd in een grote doos met eigenlijk de standaard accessoires erbij. De koeler op de kaart ziet er vrij goedkoop uit, maar deze doet wel zijn werk. Tevens zit er een blauw LED lampje in de koeler, gezien mijn kast doorzichtbaar is aan de zijkant en meerdere blauwe LEDs heeft is dit een leuke extra.

De prestaties waren voor mij indrukwekkend (ik kom van een GTS360M 1GB af), BF3 draait tussen de 75 en 80FPS op Ultra bij FullHD (1080p).

Overclocken van de kaart heb ik nog niet gedaan, dit lijkt me momenteel nog overbodig. Hier heb ik dus nog geen ervaring mee.
Aan het modden van een kaart begin ik niet.

Heb jij ook een Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB?

Is het mogelijk om de led uit te schakelen?
Goede vraag, niet geprobeerd. Komend weekend zal ik eens kijken en nogmaals reageren.
Nee het ledje kan niet worden uitgeschakeld software matig.

Zelf vindt ik de koeler echt niet goedkoop aanvoelen. En ik kom van een msi 5830 twin frozer II af. Onwijse still ook ik hoor hem amper tot niet tijdens gamen. idle helemaal niet.

Het klopt dat palit voor de meeste onbekend is maar draait toch al hele tijd mee. Ik kan 6 mensen met een palit kaart en niemand heb ik er slecht over gehoord.

Overclocken gaat goed ik haal op de boost 1340Mhz stabiel zonder volt aanpassing. En de kaart wordt niet warmer als 70 graden. Zeer netjes dus.

Ik haal met de overclock in bf3 metro 64 speler 90-110 fps

AMD 965
8GB1600MHZ DDR3 DC
Asus cheap ass bordtje 760 chipsetje pci e 2.0
Kan je ook een foto van de led maken?
Ik heb ook sinds kort de palit jetstream gtx 770, cooler vind ik ik helemaal niet goedkoop aanvoelen, buitenkant waar de fans zitten is van plastic maar belangrijker is de onderkant van de cooler die volgens mij geheel van aluminium en is stabiel, er is voor lichte materialen gekozen lijkt me helemaal niet verkeerd! Dit ondersteund de pcb voldoende en die buigt ook niet door. Cooling prestaties zijn goed, tijdens gamen kom ik niet over de 72 graden dus max. overclock blijft behouden met nog reserve, heb de kaart nog niet verder overgeclockt omdat het op het moment gewoon niet nodig is, alles loopt gewoon smooth en cool and quiet!
Palit is misschien nog wel onbekend bij veel mensen maar is op het moment de grootste fabrikant van graphische kaarten in de wereld met veel merken onder zich zoals Galaxy, Gainward, Yuan, Vvikoo, Daytona and XpertVision.
In het verleden kocht ik ook de bekende merken maar daar heb ik ook problemen mee gehad hoor! Voor het eerst nu een Palit en ik ben er enthousiast over, goede performance voor een goede prijs!
Een reden om niet voor Palit te kiezen kan zijn de garantie afwikkelingen waar ik geen ervaring mee heb (hoop ik ook niet) maar daar kan ik dus niets zinnigs over zeggen.
Voorlopig is de GTX 770 voldoende voor alle huidige games met de optie om er een 2e in sli bij te nemen voor de toekomst.
"cooler vind ik ik helemaal niet goedkoop aanvoelen, buitenkant waar de fans zitten is van plastic"

Daar doel ik dus op, de buitenkant oogt goedkoop. Dat de koeler verder niet degelijk is hoor je mij niet zeggen, hij is stil en koelt ook goed.

Maar als ik hem puur op zicht vergelijk met bijv. de Windforce van Gigabyte ziet die er gewoon beter uit.
Sorry insluiten lukt me niet.

Is met me telefoon gedaan ff snel. Maar je ziet duidelijk hoe zwak de led eigenlijk is. Wel heeft het licht als de koeler idle draait een flikkering omdat de led achter de fan zit.

Wel redelijk groote kast de 690 v1. Ik stoor me der niet aan. Ik ga met een maandje naar de cooler-master-silencio-550

[Reactie gewijzigd door jerry1985 op 6 juli 2013 21:59]

Welke kast heb je? Ik heb deze videokaart namelijk ook besteld vraag me alleen af of hij in de Fractal Design Define R4 Pearl Black past?
Staat onderaan de review ;)
Zalman Z11 Plus
wat is het verschil met de 'normale' versie van 10 euro goedkoper?
Andere koeler en overclock.
oke dankje, dan ga ik voor de jetstream :)