Scythe Kama Cross Review

leon1991 22 juli 2008, laatste update op 23 juli 2008, 896 views

Scythe Kama Cross

Pluspunten

• Lage geluidsproductie
  • Uitstekende prijs/prestatie verhouding
  • design
  • 120mm koeler bevestingsgaten

Minpunten

• Installatiegemak
  • 3 pins connector

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik zocht op internet een koeler voor mijn E1200 processor voor niet al te veel geld
Al snel kwam ik bij de Scythe Kama Cross uit en heb deze meteen besteld.
De volgende dag heb ik deze binnen gekregen en heb deze meteen uitgepakt

Eerste indruk
De eerste indruk was zeer goed, de doos zag er lekker strak uit en met het design van de cooler is ook niks mis.
De koelribben van de koeler maakte ook een degelijke indruk, deze zijn van sterk metaal en raken ze niet snel uit vorm zoals meestal het geval is met coolers uit dezelfde prijsklasse.
Ook zaten op de koeler bevestiginsgaten voor er een 120mm ventilator op te schroeven
Er zaten de bevestigingsklemmen voor alle modernere sockets erbij geleverd en een zakje met geleidingspasta.

Installatie
Voor de installatie moet je een soort bevestigingsklemmen voor je socket vastschroeven op de onderkant van de cooler, dit ging geheel probleemloos.
De installatie in de behuzing is een heel ander verhaal, ik moest de voeding en de videokaart verwijderen, maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Geluidsproductie
De geluidsproductie is zeer laag te noemen, maar op de achtergrond hoor je hem toch zachtjes zoemen.
De koeler heeft maar een 3 pins connecter waardoor je de snelheid niet zelf kunt regelen

Koelprestaties
Dit is toch het moment waarop je natuurlijk wacht bij de aanschaf van een nieuwe cooler, de koelprestaties:
Iddle: 33 graden
stressed : 45 graden
Door het design van de cooler worden ook meteen de andere componenten in de buurt van de cooler gekoeld

Voor mensen die toch een beetje willen overklokken, iets meer prestaties dan een boxed cooler en niet al te veel geld uit willen geven is dit de perfecte keuze naar mijn mening

• Asus p5k SE/EPU
  • Intel Celeron E1200 dual core
  • 2x 1024 mb oem memory
  • Windows Vista

Heb jij ook een Scythe Kama Cross?

Dit is een goede review,en het geeft goed weer wat de prestaties zijn,ook de geluids productie is best wel laag te noemen.
Alleen zou ik het wat lastig vinden om die koeler op het moederbord te bevestigen
In de meeste bios'en kun je over het algemeen de snelheid van 3-pins-ventilators ook regelen.