Specificaties 17,3" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N76VJ-T4093H Review

Dr_Luigi0 3 juli 2013, 1.378 views

Asus N76VJ-T4093H

Pluspunten

• Design
  • Subliem geluid
  • Goede prestaties
  • Goede bouwkwaliteit
  • Meegeleverde subwoofer
  • Goed toetsenbord met grote toetsen

Minpunten

• Zwaar
  • Vingerafdrukgevoelig
  • Scherm is niet echt geweldig
  • Geen SSD

Hallo Allemaal,
Dit is mijn eerste review, vragen en/of opmerkingen zijn uiteraard welkom!
Een tijdje geleden heb ik als vervanger van mijn oude Samsung laptop deze Asus aangeschaft. Al met al bevalt hij erg goed, hieronder de uitgebreide review.

Specificaties:
  • CPU: Intel i5 3230M
  • GPU: Nvidea GeForce GT635M 2GB
  • RAM: 6GB DDR3
  • HDD: 750 GB 5400 RPM
  • Scherm: 17,3 inch 1080p FULL HD (mat)
  • Moederbordchipset: HM76
  • Audio by Bang & Olufsen ICEpower
  • Gewicht: 3,6 kg
Verpakking

Ik heb de laptop aangeschaft bij saturn.nl. De laptop zat verpakt in een in mijn ogen erg mooie verpakking. Alles zat goed verpakt en de laptop was goed beschermt tegen eventuele vallen. Ook zaten alle losse onderdelen zoals de subwoofer en de handleidingen in aparte vakjes. Meegeleverd zijn een adapter met stroomkabel en de subwoofer.

Design en bouwkwaliteit
De laptop is gemaakt van aluminium. Dit ziet er erg mooi uit en zorgt zeker voor een premium gevoel. Mede door het gebruik van metaal voelt de laptop erg solide. Dit alles heeft echter ook een keerzijde; de laptop is erg zwaar en daarom niet echt geschikt om mee te nemen. De achterkant van de laptop is gemaakt van een soort glanzend kunstof. Dit voelt erg goed aan, alhoewel er wel snel vingerafdrukken op komen.
Een ander nadeel is het feit dat het aluminium aan de voorkant gevoelig is voor de temperatuur om je heen. Het metaal wordt kan dus erg koud worden.
Deze Asus heeft enkele designfeatures zoals een oplichtend ASUS logo en de speciale speakers aan de voorkant. Al met al heeft de N76 een mooi en origineel design dat kwalitatief erg goed aanvoelt.

Prestaties
Gemiddeld start de laptop in ongeveer 20-30 seconden op.
De prestaties van deze laptop zijn erg goed te noemen. In dagelijks gebruik is de laptop erg snel en opent hij pagina’s en applicaties snel. De videokaart is niet erg high-end, maar voldoet zeker. Spellen als Assassins Creed en GTA IV draait hij op medium settings zonder problemen. De laptop heeft geen SSD. Dit is in mijn ogen een minpunt gezien de prijsklasse en de waarde die SSD toevoegt. De laptop heeft overigens wel meerdere bays om zelf een SSD in te zetten.
Over het algemeen zijn de prestaties dus goed, en voldoen zeker. Ook loopt Windows 8 erg soepel.

Display
Over het scherm kan ik kort zijn. Het doet zijn werk, maar is zeker niet indrukwekkend. Het scherm is mat, iets waar ik geen fan van ben. Ook is de helderheid niet echt geweldig. Voor de rest is het een prima scherm, maar zal dus zeker geen WOW gevoel opwekken.

Geluid
Dit is toch wel een van de keyfeatures van deze laptop. Het geluid wordt geproduceerd door een speaker van Bang en Olufsen en het geluid is voor een laptop werkelijk subliem. Geluid is helder, vol, kan erg hard zonder dat het lelijk wordt en door de meegeleverde subwoofer klinken bassen ook erg goed. Enige minpunt is dat de subwoofer niet draadloos is en steeds aangesloten moet worden voor je het kan gebruiken. Als je veel naar muziek luistert is dit zeker een laptop die je moet gaan bekijken!

Toetsenbord
Toetsenbord is een erg fijn typend toetsenbord. Alles werkt prima en de aanslag is erg goed. Ook zit er genoeg ruimte tussen toetsen waardoor je minder gauw mis typt.

Accuduur en mobiliteit
De accuduur is goed, maar niet spectaculair. Bij normaal gebruik is de accu niet zo snel leeg, maar bij zwaardere taken gaat het toch wel snel. Dit is volgen mij echter bij alle laptop zo.
De laptop is erg zwaar. Meenemen kan dus wel maar is zeker geen pretje. Ik raadt dan ook aan dat je deze laptop gebruikt als desktopvervanger of voor thuisgebruik.

Ik ben erg te spreken over deze laptop. Hij is snel, start snel op, heeft prachtig geluid, een fijn toetsenbord en een erg mooi uiterlijk.
Minpunten tot nu toe zijn de achterkant gevoelig is voor vingerafdrukken en het beeldscherm dat niet echt geweldig is. Ook is de laptop door zijn design erg zwaar en daardoor niet makkelijk mee te nemen.
Hebben jullie nog vragen of opmerkingen, stel ze dan gerust!

Heb jij ook een Asus N76VJ-T4093H?

Kun je vertellen of deze laptop een mat of glanzend scherm heeft?
Kun je vertellen of deze laptop een mat of glanzend scherm heeft?
Het scherm is mat. Hierdoor spiegelt het niet, maar een glanzend scherm ziet er vaak helderder/beter uit.
Vragen? Stel ze gerust!